Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eén van mijn peulenplantjes is sinds kort vanaf de top geel geworden. Hij is echter niet slap of verdord en hij groeit (nog) even hard als de andere peulen. Weet misschien iemand wat dit voor ziekte is, of het schadelijk is of wat je er tegen kunt doen?

2015052114273466721432214087.jpg2015052114274790381432214121.jpg

Geplaatst:

Ben benieuwd wat de experts hiervan denken.

Heb namelijk hetzelfde met een van mijn bonenplantjes.

Gele planten zijn volgens mij resultaat van te weinig voeding, teveel aan water, of ziektes zoals meeldauw.

Denk dat mijn plantje te nat heeft gestaan ( na enkele heftge buien), wel raar dat de omringende plantjes er geen last van hebben.

Geplaatst:

De andere planten zijn inderdaad gewoon normaal. Ik las ook ergens iets over topvergeling, een virusziekte. Zou dat het misschien kunnen zijn of ziet dat er veel anders uit?

Geplaatst:

Misschien een genetisch foutje in het systeem dat de aanmaak van bladgroenkorrels regelt ? Zo'n geel plantje heb ik er af en toe ook weleens tussen staan. Als de rest er fris en groen bij staat zou ik me geen zorgen maken .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...