harm07 Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Eén van mijn peulenplantjes is sinds kort vanaf de top geel geworden. Hij is echter niet slap of verdord en hij groeit (nog) even hard als de andere peulen. Weet misschien iemand wat dit voor ziekte is, of het schadelijk is of wat je er tegen kunt doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lavandula Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Ben benieuwd wat de experts hiervan denken.Heb namelijk hetzelfde met een van mijn bonenplantjes. Gele planten zijn volgens mij resultaat van te weinig voeding, teveel aan water, of ziektes zoals meeldauw. Denk dat mijn plantje te nat heeft gestaan ( na enkele heftge buien), wel raar dat de omringende plantjes er geen last van hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 normaal wordt een jonge peul alleen geel als ie te nat staat, maar de rest ziet er goed uit dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harm07 Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 De andere planten zijn inderdaad gewoon normaal. Ik las ook ergens iets over topvergeling, een virusziekte. Zou dat het misschien kunnen zijn of ziet dat er veel anders uit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Misschien een genetisch foutje in het systeem dat de aanmaak van bladgroenkorrels regelt ? Zo'n geel plantje heb ik er af en toe ook weleens tussen staan. Als de rest er fris en groen bij staat zou ik me geen zorgen maken . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
harm07 Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 Bedankt voor de reacties! Ik laat hem maar gewoon staan. Misschien groeit hij wel gewoon door en kan ik er van oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts