Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb van mijn 4 plantjes nu toch al 10 paprika's mogen aftrekken.

Onderaan verkleuren die naar een witachtige kleur, ik weet niet precies wat het kan zijn.

Heb gelezen neusrot maar is dat niet normaal een donkere plek dan? Ook las ik te warme zon en dat is hier inderdaad wel geweest.

Op de ene site zeggen ze veel water geven maar op een andere site zeggen ze dat je niet teveel water mag geven dat die niet te nat mogen staan.

Weet er iemand raad?

DSC0639586911436275260.JPG

Geplaatst:

In ieder geval niet té veel water geven.

Gewoon ff voelen of de aarde nog vochtig is en dan de plant van onder af naar gelieven vocht laten opnemen.

Of goed op de plant letten, als de blaadjes wat gaan hangen is het weer tijd om water te geven.

Geplaatst:

35631407784971.

Vorig jaar had ik last van iets erg gelijkaardig bij de paprika's.

Hier kwam het omwille van volgende reden:

- de planten stonden binnen in de veranda en kregen het daar erg / veel te warm

- de planten stonden buiten in de volle zon

waardoor de bladeren van de planten plots geheel slap gingen hangen, er werd daarna snel veel water gegeven in een plateau zodat ze van onder uit het vocht moesten opnemen. Dat ging erg goed, de planten herstelden zonder schade... of zo leek het toch!

Bijna gelijktijdig (iets later) met de slappe bladeren kregen de rijpende paprika's een zwakke plek die veel lichter was van kleur. De paprika's in kwestie rijpten meestal nog verder en werden dan mooi rood maar bleven met die niet meer eetbare plek zitten. Soms gingen ze totaal verloren.

Moraal van het verhaal: nadien heb ik er zorg voor gedragen dat de bladeren niet meer slap gingen hangen door de potten beter te plaatsen om extreem snelle uitdroging te voorkomen en het probleem was opgelost... geen zwakke plekken meer heeft me jammer genoeg een maand gekost en dus ook veel paprika's. Foto's daarover staan hier ergens online hoor

EDIT: foto teruggevonden en bovenaan geplaatst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...