Rikt Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Beste, In maart zijn we naar Thailand geweest en hebben we wat peperzaden mee naar huis genomen. Volgens Diana's mooie moestuin (check google, heel mooie site) kunnen peperplanten makkelijk groeien per 3 in een pot. So far so good.. Van begin af aan heb ik ze zeer goed verzorgd, voorzichtig als babytjes en de planten zien er dan ook goed uit Sinds een 3tal weken beginnen de planten ook te bloeien maar de bloemetjes vallen af.Nu heb ik een paar vragen over de aanpak hiervan: Aan de bestuiving gaat het niet liggen want ik help een handje (ookal zou dat niet nodig zijn ) Aangezien de planten hier altijd binnen staan, mag ik ze zomaar (overdag) buiten zetten of geeft dit extra stress? Licht krijgen ze genoeg maar rechtstreekse zon maar een paar uur per dag (+- 4).( de andere peperplant die ik in belgie gekocht heb doet het wel goed op dezelfde plaats) Ik heb de grond ook een beetje laten uitdrogen want ik had een beetje last van een (normaalgezien onschadelijke) witte schimmel. De bladeren van de planten zijn nooit gaan hangen dus echt uitgedroogd zijn ze volgens mij niet geweest... Hoeveel water mag ik nu eigenlijk geven?Ik geef ongeveer om de 3 dagen wat water... Die bloemenrui kan ook komen door de hittegolf (38°) die hier pas is geweest, we zijn toen een dag of 3 van huis geweest en toen we thuis kwamen was het hier binnen echt broeierig.. ? Ik heb hier vloeibare meststof staan voor tomaten (npk 3-2-5), hier heb ik 3 keer een beetje van gegeven. Aan de bladeren te zien lijk ik niet teveel te geven ( zie http://www.peppersrus-forum.nl/viewtopic.php?t=1744 ). Zou ik nog durven bijgeven of zou dit ook de bloemenrui kunnen veroorzaken? Alvast bedankt voor het lezen van mijn "brief" en jullie eventuele antwoorden Hier nog wat foto's: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Als ik dat zeggen mag? Ik vind ze een beetje doorgeschoten uitzien. Te hoge temperatuur in combinatie met te weinig licht. Ik heb alle peperplanten buiten in de volle grond staan en ze doen het prima. Dat de eerste bloemen afvallen, is normaal. Dadelijk krijg je bevruchtte bloemen en dan gaat het snel. Ik zou die van jou ook buiten zetten. Beschut tegen wind en te veel zon. Dat laatste alleen in het begin omdat ze nog moeten wennen Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 (aangepast) Zo zien die van mij eruit. Ze staan al 2 maanden gewoon buiten in de volle grond. 11 juli 2015 aangepast door Gast Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Help, de foto wordt niet zichtbaar!! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rikt Geplaatst: 11 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 11 juli 2015 Okey bedankt, ik zet ze momentelijk buiten ( is wel een pepersoort die tot 2m hoog zou,kunnen worden)https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bird%27s_eye_chili Groetjes Edit:Zo dan Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suus76 Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Hoe vaak en welke plantenvoeding geef je je planten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Balto Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Het zou best door die hittegolf kunnen komen. Bij teveel hitte laten ze hun bloemen namelijk vallen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Een organische mest, kom even niet meer op de naam.Hoe heb jij die foto's geplaatst? Ik kan foto's toevoegen door op die link te klikken hier onder het antwoordvenster, ik zie hem dan ook klein staan maar als mijn bericht geplaatst is, is de foto verdwenen.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Ik heb hier vloeibare meststof staan voor tomaten (npk 3-2-5), hier heb ik 3 keer een beetje van gegeven. Aan de bladeren te zien lijk ik niet teveel te geven ( zie http://www.peppersrus-forum.nl/viewtopic.php?t=1744 ). Zou ik nog durven bijgeven of zou dit ook de bloemenrui kunnen veroorzaken?Is die meststof net bruinzwarte stroop?Die npk is vind ik heel geschikt voor pepers die buiten staan. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 @ Aluapje: hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html Buiten staan ze veel beter, en je hebt duidelijk genoeg ruimte daarvoor. Lekker in de zon. Ik zóu ze straks (na de gewenning) zelfs nog wat verder op het grasveld zetten.Water geven van onder af en naar behoeven laten opnemen. Bevordert de wortelgroei.Niet téveel verwennen...Zien er verder mooi uit. Hoop dat je straks lekker veel pepertjes te oogsten hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Jaaaa, gelukt!! Dank je Erny.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Hihi, moet ik ze wel rechtzetten voor het plaatsen!!! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 (aangepast) Hebben we ook een topic voor... foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html 11 juli 2015 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aluapje Geplaatst: 11 juli 2015 Share Geplaatst: 11 juli 2015 Dank je Erny. Ik heb het opgelost door de foto eerst met Paint te draaien.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rikt Geplaatst: 11 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 11 juli 2015 Dank voor de reacties en die buitenpepers zien er inderdaad heel goed uit! Die meststof is inderdaad een bruine brij die ik sterker verdun dan aangegeven op de verpakking.Tot nu toe 3 keer bijgemest. Om de 2 weken ongeveer. Biomeststof van Naturen. De blaadjes van de planten beginnen nu wat slap te hangen maar ze houden het nvoorlopig nog wel uit denk ik Bedankt,Groetjes Edit: en thanks erny Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.