jootje Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Ik word er gek van! Overal zitten beesten in , groene luis, zwarte luis, bloedluis, rupsen, slakken, bah!Vanaf uitplanten al mijn kolen onder vitrage.....zat vorige week de broccoli vol rups, nu zijn alle kolen voorzien van gaten! Lijkt wel gatenkaas! Vitrage kan ik er net zo goed afhalen. Pffff....dit kan eigenlijk in de klaagbank! Zo...ik ben het kwijt! Quote
Erny Posted July 21, 2015 Posted July 21, 2015 Ojee ojee... wat een gespuis allemaal... Misschien moet je maar veel mooie foto's maken van al dat insectenspul en dan plaatsen in het insectentopic dan hebben we er tenminste in ieder geval nog lol van. Quote
wijo Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Een buurvolkstuinder zei in het begin van mijn volkstuincarrière tegen mij: "Wim, het is constant oorlog in de tuin". Ik moest er toen wat om lachen maar nu inmiddels heb ik al vele malen aan deze woorden terug gedacht en moet hem dan nog steeds gelijk geven hierin. Ik denk, dat het ook wel wat bij het tuinieren hoort en je met tegenvallers moet leren omgaan. Ook kun je kijken wat je de volgende keer kunt doen om dit tegen te gaan. Je schrijft dat je vitrage had gebruikt? Het zou dan toch niet mogelijk moeten zijn dat er dan rupsen op komen. Ergens een gat? De luizen zouden kunnen omdat de maaswijdte van de vitrage toch nog iets te groot is? Daarnaast was het natuurlijk mogelijk dat er al allerlei vraatzuchtige insecten op het stukje grond aanwezig waren voordat je de kolen afdekte met vitrage. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
speets Posted July 22, 2015 Posted July 22, 2015 Je schrijft dat je vitrage had gebruikt? Het zou dan toch niet mogelijk moeten zijn dat er dan rupsen op komen. Jawel hoor, iemand heeft hier ergens geschreven dat ze vlinders zag die - boven de vitrage hangend - hun eieren op de kolen lieten vallen. Door de vitrage heen dus Een kennis van mij voert geen "oorlog", maar zorgt dat hij zo'n overvloed heeft dat het niet uitmaakt of er beestjes meeëten. Alleen de reeën weert hij uit zijn tuin, want die vreten in een nacht de halve tuin kaal. Leuke suggestie, Erny Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Recommended Posts