Tanja65 Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Ik heb op dit moment een stukje grond over waar een vaste plant heeft gestaan, aan een klimrek. Ik wilde er eigenlijk nog een rondje peulen in zaaien, vanwege de klimgelegenheid. Maar vlak ernaast staan gemixte klimmers, met o.a. Lathyrus. Kan dat kwaad, dat is toch dezelfde familie? Kan ik dan door kruisbestuiving per ongeluk oneetbare of giftige peulen kweken? Wie weet dit? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aluapje Geplaatst: 25 augustus 2015 Geplaatst: 25 augustus 2015 Nee, dat kan niet. Je kunt alleen het zaad volgend jaar niet gebruiken voor de teelt van peulen. Maar met de peulen van dit jaar gebeurt niks. Worden gewoon peulen. Maar is het niet wat laat om nu nog peultjes te zaaien? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
Tanja65 Geplaatst: 25 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2015 Ja, laat is het wel. Maar volgens diverse kenners kun je het in augustus toch nog wek een keer proberen, en het is telkens nog vrij warm. Wie weet doet het wat. En bedankt voor je antwoord, ik kam het vak met een gerust hart gebruiken dus, alleen het zaad niet oogsten. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.