Geplaatst: 26 augustus 201510 j Te ruil: 2 vrouwelijke Indische loopeenden. Er is er nog 1 te koop: 1 donkerbruin gevlekt (wildkleur?) met witte kraag, links op de foto. Ze zijn deze lente uitgebroed, dus pas een half jaar oud. Ze zijn altijd wat op hun hoede, maar niet heel angstig en ze wennen snel. Graag ruilen tegen zaken die ik zelf niet kan kweken, fokken, etc. Bijenwas (honing hoeft niet), rauwe melk (van koe, schaap, geit), noten, (rijpe)appels, wat-al-niet-meer. We komen er wel uit (en van suiker, zout, koffie of chocolade worden we ook altijd blij) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 augustus 201510 j Zou graag willen ruilen, maar we kunnen nog niet naar mtfd zucht.Jorieke zijn broedeieren volgend jaar een mogelijkheid?
Geplaatst: 26 augustus 201510 j Auteur Broedeieren... weet ik nog niet. De bevruchting was dit voorjaar heel goed, maar van de zomer al niet meer (niets bevrucht). Het is dus even afwachten hoe dat gaat uitpakken in het nieuwe jaar. Ook zijn het nogal slordige leggers, moeten we even wat gaan maken/verzinnen waar ze hun eieren kunnen leggen. En dan maar afwachten of ze dat ook doen. Dat moet beschermd van de kippen (anders leggen zij daar ook) en toch ook beschermd van roofdieren. We zetten ze komend voorjaar dus denk ik maar korte tijd apart om bevruchte eieren te leggen. We zullen zien Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 augustus 201510 j Een verleidelijk aanbod gekregen via pb, dat de dames mee mochten liften. Maar wil niet op mijn geweten hebben, dat een citroen een eend wordt door de geur Mocht broedeieren niet gaan, dan kuikens of eenden.
Geplaatst: 3 september 201510 j Auteur De witte eend is ondertussen opgehaald. Nu de bruine nog Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 september 201510 j Auteur Nou, die man heeft er al wat lopen, en had ook 20 eieren uit laten broeden. Dat waren alleen 19 mannetjes en 1 vrouwtje. Dus hij wou er nog wel een witte dame bij Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 september 201510 j Nou, dat vind ik nog véél zieliger! Dat arme dier wordt nu dus helemaal sufge***** "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 4 september 201510 j Auteur Haha die mannetjes gaat hij echt niet allemaal houden hoor. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 4 september 201510 j Zijn die eenden eigelijk eetbaar, zoals peking eend Internet zegt ja, iemand ervaring?
Geplaatst: 4 september 201510 j Ja hoor, heerlijk! Gekonfijt, zó lekker mals ... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.