Jorieke123 Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Te ruil: 2 vrouwelijke Indische loopeenden. Er is er nog 1 te koop: 1 donkerbruin gevlekt (wildkleur?) met witte kraag, links op de foto. Ze zijn deze lente uitgebroed, dus pas een half jaar oud. Ze zijn altijd wat op hun hoede, maar niet heel angstig en ze wennen snel. Graag ruilen tegen zaken die ik zelf niet kan kweken, fokken, etc. Bijenwas (honing hoeft niet), rauwe melk (van koe, schaap, geit), noten, (rijpe)appels, wat-al-niet-meer. We komen er wel uit (en van suiker, zout, koffie of chocolade worden we ook altijd blij) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Zou graag willen ruilen, maar we kunnen nog niet naar mtfd zucht.Jorieke zijn broedeieren volgend jaar een mogelijkheid? Quote
Jorieke123 Posted August 26, 2015 Author Posted August 26, 2015 Broedeieren... weet ik nog niet. De bevruchting was dit voorjaar heel goed, maar van de zomer al niet meer (niets bevrucht). Het is dus even afwachten hoe dat gaat uitpakken in het nieuwe jaar. Ook zijn het nogal slordige leggers, moeten we even wat gaan maken/verzinnen waar ze hun eieren kunnen leggen. En dan maar afwachten of ze dat ook doen. Dat moet beschermd van de kippen (anders leggen zij daar ook) en toch ook beschermd van roofdieren. We zetten ze komend voorjaar dus denk ik maar korte tijd apart om bevruchte eieren te leggen. We zullen zien Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Posted August 26, 2015 Posted August 26, 2015 Een verleidelijk aanbod gekregen via pb, dat de dames mee mochten liften. Maar wil niet op mijn geweten hebben, dat een citroen een eend wordt door de geur Mocht broedeieren niet gaan, dan kuikens of eenden. Quote
Jorieke123 Posted September 3, 2015 Author Posted September 3, 2015 De witte eend is ondertussen opgehaald. Nu de bruine nog Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Posted September 3, 2015 Posted September 3, 2015 Ah een eend alleen houden is zielig of niet? Quote
Jorieke123 Posted September 3, 2015 Author Posted September 3, 2015 Nou, die man heeft er al wat lopen, en had ook 20 eieren uit laten broeden. Dat waren alleen 19 mannetjes en 1 vrouwtje. Dus hij wou er nog wel een witte dame bij Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Nou, dat vind ik nog véél zieliger! Dat arme dier wordt nu dus helemaal sufge***** Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
HuubvG Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Arme mannetjes ook, die moeten zo lang op hun beurt wachten. Quote
Jorieke123 Posted September 4, 2015 Author Posted September 4, 2015 Haha die mannetjes gaat hij echt niet allemaal houden hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Zijn die eenden eigelijk eetbaar, zoals peking eend Internet zegt ja, iemand ervaring? Quote
speets Posted September 4, 2015 Posted September 4, 2015 Ja hoor, heerlijk! Gekonfijt, zó lekker mals ... Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Recommended Posts