krijnvanleeuwen Geplaatst: 28 augustus 2015 Share Geplaatst: 28 augustus 2015 Heb dit jaar onder andere cayennepepers staan, de rest zijn diverse paprikasoorten. De cayenne heeft veel vruchten gedragen maar ze smaken als gewone paprika, mischien ietsjes pittiger... Hoe kan dit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jenneke Geplaatst: 28 augustus 2015 Share Geplaatst: 28 augustus 2015 Er is in ieder geval één soort Cayenne die niet heet is (0 op de schaal van Scoville) nl. de Cayenne Sweet. Misschien heb jij deze soort, ik heb deze soort juist om deze reden gezaaid omdat ik wel van de smaak van peper houd, maar niet van het scherpe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
henkg Geplaatst: 29 augustus 2015 Share Geplaatst: 29 augustus 2015 Hier zijn ze juist erg heet, ook die van de buitenteelt (van Van der Wal, nr 614). Eén a twee centimeter pp in een hoofdgerecht is meer dan genoeg.Ze zijn beduidend heter dan eerdere jaren, toen met zaden van een andere leverancier.Ook het weer (temperatuur; zonuren) heeft invloed op de heetheid. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 29 augustus 2015 Share Geplaatst: 29 augustus 2015 En de hoeveelheid water die de plant krijgt heeft ook invloed op de heetheid van de pepers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Stan Geplaatst: 30 augustus 2015 Share Geplaatst: 30 augustus 2015 Vooral wat Erny zegt : de watergift bepaalt bij veel soorten de hitte(bij mildere soorten(vooral Annuum) gaat het zo dat minder water meer hitte geeft). Dan pas de zonne uren. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
krijnvanleeuwen Geplaatst: 30 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 30 augustus 2015 Ok, had niet het idee dat ik veel water heb gegeven dit jaar in de kas... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.