Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Koop een paar bouwemmers, boor er wat grote gaten in voor de afwatering, zak potgrond erin en klaar.

Eeuwig moes stekt echt heel gemakkelijk.

Ik heb bijna elk jaar nieuwe stekken nodig, omdat er heel veel andere organismen ook wel van houden. Slakken en duiven zijn er fan van.

Geplaatst:

@Arja die slipper hahaha.  En @Woldistel ja bouwemmers hadden goedkoper geweest, helaas een hoop gewone bakken pas besteld met onderzetteer en ik had er al een paar staan. 

Geplaatst:
1 uur geleden, woldistel zei:

Koop een paar bouwemmers, boor er wat grote gaten in voor de afwatering, zak potgrond erin en klaar.

Heb je me misschien gezien vanmiddag?😁

P1060317.thumb.JPG.80c4c983bf619cb19989112151ccafe2.JPG

Geplaatst:

Haha, nee doe het zelf al jaren zo met diverse groenten. 

Nog een linkje qua eeuwig moes en langlevende kolen 😄

Geplaatst:

Dank voor de link, wat een leuk artikel.

Geplaatst:

Ja, van de Praxis.

We hebben alleen de hengsels er af gehaald, die begonnen te roesten.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Sinds 6 weken heb ik 2 Eeuwig moesplanten staan die ik gekocht had. Eentje groeit heel hard, de andere ernaast niet. Staan beide half in de schaduw.
Mijn vraag is: kan ik nu alvast wat blad oogsten, of moet ik er nog mee wachten? Eind juli/augustus als mijn knoflook eruit komt wil ik hem apart in een speciebak gaan zetten omdat ze erg groot worden. Maar nu staat hij in een 30 x 30 bak.
Tweede vraag: degene die ernaast staat, komt dat dan nog goed, of moet die weg?

Zie foto aankoop en hoe ze nu zijn.

Eeuwig moes 1.jpg

Eeuwig moes 3.jpg

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ik zou die kleine niet eens meer verplanten, ze worden megagroot en voor twee personen is 1 zo'n plant volgens mij ruim voldoende.

Je weet waarschijnlijk wel dat ze onder gaas moeten?

Geplaatst:

Ik heb ze niet onder gaas. Wel wat slakken, maar zoals Rookie zegt: het is een grote plant, dus hij kan wel wat hebben. 

Ik zou gewoon ergens in de grond zetten. Dat vindt ie vast fijner dan een bak. Hoeft geen volle zon te zijn. 

Geplaatst:

Nee kan niet in de grond. Ik heb sowieso geen plaats ervoor.

Ik stik van de rozenstruiken en waar ik misschien plaats heb daar komen de slakken en soms een kat binnen en ik heb een hobd lopen en dan moet ik het weer flink afschermen.

Hij komt onder een gordijn te staan, ws in de hoek waar veel schaduw is, ook uit de wind. Waar nu de tuinbonen staan en nog geen bonen geven. Wel onderweg.

17486877582873686325244681334509.jpg

Geplaatst:

Hier geen bescherming voor de eeuwige moes, staat een beetje tussen de frambozen en braam gepropt. Doet het prima, oogst er best veel van. Inmiddels nog wat stekken neergezet, wij lusten 'm erg graag en anders de kwartels wel.

Geplaatst:

@Wortel je frambozen en braam worden niet opgegeten door ongenode gasten?

Geplaatst:

De kleine staat in de volle grond, de grote ga ik juli/augustus in een speciebak zetten waar nu de tuinbonen in staan. En ik zet er bogen op met een gordijn.

Geplaatst:
11 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

@Wortel je frambozen en braam worden niet opgegeten door ongenode gasten?

Nee, geen problemen mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic