Geplaatst: 2 augustus 201114 j Ik ben bezig met een ander recept voor augurken op Zweedse manier (loge uit Zweden in huis )Augurken eerst heel goed wasssen liefst 3 x met borsteltje dat er totaal geen vuil meer aanzit, daarna in schijfjes snijden en in een schone emmer gooien,per 2 kilo augurk 600 gram suiker, 100 gram zout en 50 gram mosterdzaadjes in emmer doen, dit 24 uur laten staan (emmer afdekken met theedoek)hierna gaat er bij in de emmer een halve liter inmaak azijn per 2 kilo augurk schijfjes, dit weer 12 uur laten staan (emmer afdekken met theedoek)Hierna kun je de augurk schijven in goed schoongemaakte potten stoppen waarbij je laagje dille laag augurk laagje dille laag augurk doeten als laatste weer laagje dille, hierna giet je de vloeistof uit de emmer tot pot vol zit en sluit hem af.Na 3 weken is de smaak goed, en meer als jaar is de bewaartijd, voordeel je hoeft NIET te koken typisch Zweeds recept waarbij de smaak heel kruidig is eerder zoet dan zuur. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 5 augustus 201114 j Bleh, 1 lading ingemaakte augurkjes is gaan schuimen. Ik kan zo 123 niet bedenken wat er fout is gegaan, wel dat ik ze op een dag heb gemaakt waarop ik nog meer verschillende dingen heb geweckt/in potjes heb gedaan. Dus wss te druk en dus niet schoon genoeg gewerkt? Ook had ik voor deze lading een ander recept, er moest o.a. een vers takje dragon in. Misschien dat dat problemen gaf? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 augustus 201114 j wecken gaat u eenmaal met afwisselend succes of misluking ik leg me daarbij neer, anders wordt wecken een irritant gebeuren. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 augustus 201114 j Deze had ik niet geweckt... is misschien voor de volgende keer wel een idee. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 augustus 201114 j Hey people, we zijn weer terug van vakantie en hebben ondertussen genoeg augurken geoogst om een paar potten te vullen. Nu lees ik hier dat er meerdere opties zijn om ze in te maken, van gekookt tot ongekookt, van geschild tot ongeschild en van geheel in t azijn tot gedeeltelijk. Vraag is voor mij nu, wat ga ik doen met mijn augurken. Zijn er people die meerdere versies hebben geprobeerd en hebben uitgevonden welke t beste is/smaakt? Good things come in small packages
Geplaatst: 17 augustus 201114 j ongekookt vloeistof ik ga voor knapperig Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 17 augustus 201114 j Ik ben ook voor de knapperigen Hans Maar ik kan ook wel wat augurkenschijfjes op zuur zetten, heb toch genoeg augurken. Zelfs een paar dikke die niet zo in een potje passen. Good things come in small packages
Geplaatst: 18 augustus 201114 j doe ik ook met de dikke augurken schijfjes maken, persoonlijk vindt ik veel dille erin erg lekker, ik heb potten zo met laagje dille laagje augurk schijfjes laagje dille, laagje augurk schijfjes enzv als laatste laagje ook maar weer dille is.Als je zoveel augurken hebt zou ik meerdere recepten uitproberen dan weet je welk je best bevalt voor volgend jaar. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 26 augustus 201114 j Kan je de azijn (met kruiden) waar de augurken in hebben gezeten eigenlijk hergebruiken voor de volgende lading? Of is dat ivm de houdbaarheid niet erg verstandig?
Geplaatst: 26 augustus 201114 j Ik doe het regelmatig, wel weer even opnieuw opkoken, eventueel extra kruiden of nieuwe kruiden toevoegen voor de variatie en dan weer heet over je 'nieuwe' augurken in de potten. Werkt prima en is geheel en al volgens de consuminderen norm VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 26 augustus 201114 j Ook ik heb het zuur van gekochte potten gebruikt voor kerstomaatjes, en augurk en snackkomkommer gemengd in potten gedaan. Andere keer met appelazijn en kant en klare inmaakkruiden. Ziet er leuk uit allemaal , ben vooral benieuwd naar de smaak. Nog een paar maanden dan gaat de eerste pot open
Geplaatst: 26 augustus 201114 j Nog een paar maanden dan gaat de eerste pot open Waarom zou je een paar maanden wachten Helena? Ik trakteer mijn bezoek al weken op zure of zoet-zure augurken van dit jaar. Smaken prima VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.