Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoensoep


marijke

Aanbevolen berichten

Afgelopen week heb ik in een restaurant in Buren een overheerlijke pompoensoep gegeten.

Welk soort pompoen kan ik het beste kweken om volgend jaar zelf óók zulke lekkere soep te kunnen maken?

Wat is jullie ervaring?

Hebben jullie ook lekkere recepten?

Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

Mijn pompoensoepgerecht is eigenlijk heel simpel. Ik mik de ingrediënten er met het heilig oog bij.

 

Pompoensoep:

1 grote Hokkaido Red Kuri (Solor, Fictor kan ook)

2 uien

6 maggieblokjes

Maggiebladeren

Selderijbladeren

Peper / zout naar smaak toevoegen

 

Ontleed de pompoen en snij deze in stukjes. Doe deze in een pan en vul de pan met een flinke laag water. Let op, de pompoenstukjes moeten absoluut niet onder water staan, dan wordt namelijk de soep veel te dun. Fruit de gesnipperde uien en mik dit ook bij de pompoenstukjes. Voeg de maggieblokjes, de maggiebladeren en de selderijbladeren en wat peper (en eventueel zout) toe en zet het op het vuur. De pompoen moet zeker een minuut of 15 / 20 doorkoken, de stukjes moeten goed zacht zijn. Pureer dan het geheel tot een heerlijke soep en proef nog even voor het opdienen. Nu kun je nog eventueel bijkruiden, mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 6 maggieblokjes op 1 liter water (heb ik ooit geleerd en komt van zo'n internetrecept). Over het algemeen is de pompoen zo groot dat er meer water in de pan moet, maar 6 maggieblokjes is voor mij het maximum. Minder kan ook, gewoon je smaak volgen. Ik kan helaas niet al teveel minderen, want dan vindt mijn wederhelft de soep te flauw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...