DannyL Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Hallo allemaal, ik heb wat limoenzaadjes opgekweekt, en deze kwam samen met een ander netjes op.Echter vallen er nu wat bladeren af, en zie ik een "vreemd" web hangen met beestjes oid. Nu overwinteren de planten binnen, maar wat zijn dit voor beestjes, en kan iemand mij vertellen wat ik hier nu het beste tegen kan doen? Quote
Frans Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Spint. Via onderstaande link kom je er wat meer over te weten. http://www.infotalia.com/nld/tuin/tuinaanleg_en_onderhoud/onkruid_ziekten_plagen/ziekte_detail.asp?id=2180 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Bit Geplaatst: 8 januari 2016 Geplaatst: 8 januari 2016 Staat hoogstwaarschijnlijk bij een té hoge temperatuur binnen. Mag / moet gerust koud staan, maar wel vorstvrij. En nogal droog ( net niet geheel uitgedroogd ) en zéér licht.Je kan hem ook es op een droge dag lekker buiten in de koude laten uitwaaien ( niet in de vorst, hoewel een graadje vorst ook geen ramp is hoor ) Quote
permanatuurtuin Geplaatst: 15 januari 2016 Geplaatst: 15 januari 2016 Je moet hem dagelijks nat gaan spuiten, dan ben je de spint zo kwijt. Als het buiten boven de 10gradenC is kun je hem ook even buiten zetten. Onder de 10gradenC is het te koud voor citrussen. Houdt er rekening mee dat de mijten al op andere planten kan zitten. Deze zul je dezelfde behandeling moeten geven. Quote
DannyL Geplaatst: 21 januari 2016 Auteur Geplaatst: 21 januari 2016 Vergeten te melden, maar super bedankt voor de reacties.De planten hebben de sproeibeurten overleefd met een biologisch middel van de action (had ik nog staan voor bladluis, maar spint stond er ook bij).De spint is weg, en de planten zien er nog steeds keurig uit.En ja, zoals eerder gewaarschuwd werd, zat het inderdaad ook op andere planten.. Maar die zijn nu ook spintvrij Dat de citrus nu juist wat kouder moet staan wist ik niet.Is dat juist extra goed voor ze in de winter? Want dan moet ik ze op zolder neerzetten waar het zo'n 16/17 graden is, ipv in de huiskamer op 22.. Quote
Bit Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Nu ja. dát is ook vooral het probleem wat veel mensen hebben he ? Mensen dan, die wél graag zoiets zuidelijks als een Citrus, en vele andere vergelijkbare zaken, willen hebben, maar ze niet de condities kunnen bieden die de planten / bomen nodig hebben. 16 graden is eigenlijk gewoon té warm voor een dergelijke Citrus. Best belangrijk dat dergelijke planten ook in rust gaan. Moeilijker gezegd : geen groei-impuls ervaren. Groeiimpulsen zijn : temperatuur, vocht en daglengte. Is 1 van die 3 niet in balans met de andere 2, dan krijg je ziektes / aantastingen. Zo kan je een citrus een hoge temperatuur bieden in de winter ( die 16 gr dus ) en ook het vocht voor de benodigde verdamping, maar hij zal dan willen groeien. Het licht kan je niet bieden ( of je moet hem kunstlicht geven ) en dus gaat het scheef. Bleke gele slungelige groei is dan het gevolg, en aantastingen het gevolg daar weer van. Voor Cirtus is 5 à 10 graden prima in de winter, en droog houden. In het voorjaar, bij het echt lengen der dagen mag je wat meer vocht toedienen en de temperatuur laten stijgen. Niet naar buiten, want de plant is dan niet meer aan de felle zon gewend. In Mei naar buiten en nog een week ofzo niet in de volle middagzon. Etc etc. Is allemaal niet heel vanzelf nee. Helaas. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.