Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Wie kan mij helpen aan een goede plantafstand voor aardbeien. Ik plant binnenkort weer een nieuw bed aan met Lambada's. Ik heb een vak van 9 x 3,5 m beschikbaar. Wat is wijsheid? Het gaat mij er niet om zoveel mogelijk planten op een vierkante meter te hebben, maar meer om gezonde vruchten. Te dicht planten en je hebt snel last van vruchtrot, dat wil ik voorkomen. In de rij dicht op elkaar en dan tussen de rijen een grote afstand? Of juist andersom? Graag hulp!

Geplaatst:

iedereen doet het weer nét even anders hoor, maar zelf stonden bij mij, de Lambada's dan ( zijn forse pollen ) op onderlinge afstand van ruim 40, eerder 50 cm en dan in carré. Dat is niet optimaal gebruik van de ruimte, maar soi. Gaat mij ook om de mooie nette vruchten. En ruim poten is ook handig vind ik zelf om in de loop van het seizoen uitlopers in potjes tussen de planten op de grond te kunnen pinnen.

Lambada's werden bij mij grote pollen. Ostara's ook wel , maar Gariguette's bv zette ik op 35-40 cm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic