Geplaatst: 12 maart 20169 j Hoi hoi, Ik ben Nienke, 29 jaar en woon in Breda. november 2014 ons eerste eigen huisje gekocht met tuin. Afgelopen zomer wat moestuintjes (van AH) gestart, maar die kwamen niet verder dan de kweekbak. Nadat de katten die al meermalen omver hadden gegooid of leeg hadden gegraven. Ik heb wel een courgette en komkommerplant in de tuin gehad. Mooi langs zon stokkie omhoog, maar de komkommers bleven formaat augurk en werden alleen maar dikker en uiteindelijk niks mee gedaan. Dit jaar ga ik het anders aanpakken. Heb hier een dook vol verschillende zaadjes enzo. Sla, groenten fruit etc etc. Ben bezig een excel bestand te maken waarin alle zaai en oogstmogelijkheden en maanden staan. En ik wil meer over de zaadjes en soorten weten en het onderhoud. Vorig jaar gemerkt dat de slakken ook veel aanvreten. En de druif die al in onze tuin stond, en nog steeds staat, gaat er elke keer aan door alle vogeltjes. Al is ie wel mooi in de zomer. Hebben hem mooi omhoog geleid met zon mooi houten stelling. Maar de trosjes blijven klein. Ofwel, ik wil heel veel, maar doe het te snel haha. Hopelijk leer ik hier veel. Groetjes Nienke.
Geplaatst: 13 maart 20169 j welkom anonienke. ja vogels zijn nu eenmaal snel in het oppeuzen van wat jij liever voor je zelf had gehouden.slakken.... overal een probleemdiertjeMAAR, laat je daar niet door ontmoedigen. er is veel leuks te doen in een moestuin. zodra je iets kan oogsten zie je vanzelf de lol er van in.veel succeswilma
Geplaatst: 14 maart 20169 j Hallo Nienke, welkom en je ben al lekker bezig.Weet je, om je wat werk te besparen dat er ook zaai-, snoei- en oogst kalenders beschikbaar zijn? Groetjes,Bram
Geplaatst: 14 maart 20169 j Je kunt ook eens op 'Diana's mooie moestuin' kijken: daar vind je een schat aan informatie.Enne...natuurlijk welkom op het forum
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.