Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Klimrek maken


Angelavandebelsen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw hier en ik ben niet zo'n hele handige klusser.

 

Ik wil een klimrek maken voor aan mijn moestuinbak. Deze staat vrij en niet tegen een muur. Welk materiaal kan ik hiervoor gebruiken. Het moet uiteraard sterk zijn en zo goedkoop mogelijk.

 

Ik wil hier cherrytomaatjes, klimcourgette, komkommer tegen aan laten groeien.

 

Hopelijk hebben jullie tips.

 

Angela, een enthousiaste beginnende moestuinierder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijke opties

 

- 3 houten panlatten erin , en wellicht een rozen klimrek bij van Cranenbroek halen, en die erop timmeren.

 

- 3 houten latten, en daar spijkers in slaan, en dan met binddraad lijntjes maken (ook gekruist en evt in elkaar gevlochten op diverse punten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb welliswaar geen moestuinbak, maar werk wel met klimplanten in potten. Daarvoor zet ik een koker van gaas vast in de pot.

Het is gewoon gemaakt van dat gaas wat ook als hekwerk gebruikt kan worden. Daar stukken van knippen en buigen tot ronde kokers. Iedere koker is 1 meter hoog. Je kan er voor kiezen om er 2 of 3 op elkaar te monteren. Opzichzelf is gaas niet echt mooi. Echter gaat het wel LANG mee en als het begroeit is zie je het gaas niet meer.

 

Heb dit tot nu toe alleen gebruikt voor klimmende windes en reukerwten. Ga het dit jaar ook gebruiken voor mini-komkommers.

 

Foto's:

 

Kopie-van-DSC0740278491459611797.JPG

dsc0741021211346320703.JPG

DSC0683155401459611801.JPG

 

Soms hang ik in de koker nog eens lampjes, kan 's avonds wel een grappig effect hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...