Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een maandje terug sla gezaaid en precies op die locatie (en op andere locaties in de kas) komt het volgende op:

20160524200324resized137981464113786.jpg

20160524200328resized133911464113791.jpg20160524200333resized191681464113796.jpg20160524200340resized120421464113801.jpg

Wie kan me helpen? Is dit toch de sla (vorig jaar ging het zo goed) of hebben we het hier over onkruid?

Alvast bedankt!

Ferdinand

Geplaatst:

Zijn tomaten zaailingen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wilde ik ook schrijven: is dit de plek waar vorig jaar tomaten hebben gestaan? Of is het tomatenzaad met de sla verwisseld?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie. Hier heeft vorig jaar inderdaad tomaat gestaan, 2 planten. Het zullen dus de zaailingen daarvan zijn. Kun je daar nog iets mee?

Verder: ik heb 1,5 maand terug dus sla gezaaid, daar zie ik niets van. Kan het zijn dat dit wordt tegengehouden?

Ik heb alles omgespit in het voorjaar..... maar ik weet uiteraard ook dat dit niet alles betekent

Nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Ferdinand

Geplaatst:

Sla is een lichtkiemer, als je die te diep zaait zal er niets gebeuren.

Met die tomaten ben je niet veel meer, deze zijn te laat gekiemd.

Het spitten heeft hier niets mee te maken.

Geplaatst:

De tomaten kan je nog gebruiken hoor. Zelfs in de buitenlucht kan je met een goed najaar nog tomaten krijgen. Het beste is om ze voorzichtig uit te graven en ze in een kas uit te planten of in potten tegen een zuid gerichte muur.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor de reacties!!! Ik ga mijn best doen!!!

Ik ben nog wel steeds verbaasd over die sla.... waarom komt die niet?

Geplaatst:

tsja, oude zaden? te diep gezaaid? te droog/nat/koud/warm geweest? opgegeten door iets?

wij leggen ze dun op de potgrond in een kweekbakje, strooien er wat wit zand over, een mm

en sproeien dan wat water op de mist-stand, dan een kapje erover en na een dag of 3 op 20 graden zie je de zaadjes kiemen

worteltje gaat dan naar beneden

Geplaatst:

Ofwel is je zaad te oud, ofwel heb je te diep gezaaid, ofwel hebben de slakken meteen hun ding gedaan. Ik zaai sla in een overkapt zaaibakje, bedekt met een heel dun laagje stekgrond, verspeen ze in kleine potjes zodra de eerste echte blaadjes te zien zijn en plant uit als ze een klein plantje zijn. Buiten verdwijnen ze voor ze die grootte hebben. Sla komt over het algemeen binnen de week op als je zaden nog kiemkrachtig zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...