Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vensterbank van Bram

Recommended Posts

Ik ben gister begonnen met het kweken van tomaat: Rosso cremlin en watermeloen: Sugar baby.

De tomaatzaadjes heb ik in een bakje watten gelegd met huishoudfolie doorprikt met gaatjes erover heen. Dit heb ik ook met de watermeloenzaadjes gedaan. De watermeloen zaadjes heb ik ook nog in potten aarde gedaan om te ontkiemen.

Ook heb ik 2 zaadjes watermeloen in een glas water gelegd, was benieuwd of ze zo ook ontkiemen.

Er staan nu dus 2 bakjes watten en 9 potten aarde in mijn vensterbank.

Ik was benieuwd of jullie nog goede tips hadden voor mij als beginner.

Moet ik mest gebruiken? wat voor potgrond zou het beste zijn geweest? ben ik te laat begonnen?

Eigenlijk ben je voor zowel de tomaat als de watermeloen te laat. De uiterste zaai datum voor tomaten is half april en dan ben je al erg aan de late kant. Zelf heb ik iets na half april drie soorten (stamtomaten) geplant en daar zijn de eerste bloemetjes open van gegaan. En bij mij staan de tomaten in de kas wat natuurlijk een voordeel is voor de groei.

Als je nu nog tomaten gaat zaaien heb je pas waarschijnlijk half augustus pas bloemetjes, tegen de tijd dat je een tomaat hebt is het seizoen alweer voorbij.

Je beter een plant kopen (op de markt zie je tegenwoordig steeds meer groenteplanten, ik heb ze gezien voor 1€ per stuk), nu nog zaaien zal niet veel meer opleveren.

Bovendien is de soort die je hebt gekozen volgens mij een stamtomaat, deze kunnen afhankelijk van de soort wel 2 meter worden. Ook de watermeloenplant is geen kleintje en moet in een pot van minimaal 40 cm, zelf heb ik ook een Sugar Baby plant en er zitten een aantal takken aan van ruim een meter lang. En de plant is nog lang niet uitgegroeid.

Ik denk dat je beter wat zaadjes kan bewaren voor volgend jaar.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

• Create New...