Geplaatst: 29 mei 20169 j Aardbeien zijn zuur, juist azijn!Juist na de winter de aardbeien opgekuist en wat grond uit de kas onder in de bakken gedaan en tegelijk wat blauwe korrel, niet veel.Later heb ik ze nog eens wat aalt van koemest gegeven, verdund tot 1/20.En dan nog eens wat aardbeimest oplosbaar.Nu zijn ze niet te eten, zo zuur zijn ze!!! Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 29 mei 20169 j Te weinig zon gehad, onrijp, geknikte stengels, is het eerste waaraan ik denk bij zure aardbeien.Van het voedingsgedeelte en of op dat gebied wellicht wat fout gegaan is, heb ik helaas niet veel verstand .
Geplaatst: 30 mei 20169 j Auteur De aardbeien zien mooi rood, geen geknakte stengels of zo en ja, zon is er echt niet veel geweest maar toch, bij de kwekers zijn ze wel zoet. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 3 juni 20169 j Hier vandaag ook de eerste aardbeien! We konden vergelijken, want we hadden zowel Korona's als Ostara's (ik was van een plantje vergeten de eerste bloemetjes te verwijderen). Korona: heel zoet en zacht, beetje tegen het melige aan en de Ostara: steviger, sappig en zoet met een beetje zuur. Die laatste lijkt me heel lekker in een taart ofzo.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.