Patjestuin Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 Enkele maanden geleden ben ik verhuisd en op mijn terrein staat een redelijk jonge pruimenboom, zo'n 8 jaar schat ik. Maar hij ziet er niet zo goed uit. Alle vruchten lijken rot.Kan iemand me zeggen wat voor ziekte dit is? En wat kan ik er tegen doen?De oogst van dit jaar kan ik wel vergeten, maar ik hoop volgend jaar toch lekkere pruimen te kunnen eten. Alvast bedankt voor jullie reacties! Patje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mkleinman Posted June 5, 2016 Share Posted June 5, 2016 Ziet er uit als Monilia. Dat kan je voorkomen door op tijd vruchten te dunnen zodat ze niet meer tegen elkaar aan schuren. http://fruitabc.blogspot.nl/2010/08/vruchtrot-monilia-voorkomen-bij-pruimen.html Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patjestuin Posted June 6, 2016 Author Share Posted June 6, 2016 Bedankt mkleinman voor je hulp! Ik ga vandaag nog uitdunnen. Mss red ik nog een aantal pruimen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts