CherryCharlie Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Hai folks, Ik heb deze vraag eerder gesteld in het venkel & anijs topic, maar volgens mij is dat een beetje dood (laatste post 2011 voor mij). Dus bij dezen mijn vraag opnieuw! Ik heb Doux de Florence Venkel van de AH moestuintjes, volgens de gebruiksaanwijzing een knolvenkel, maar het loof is enorm geëxplodeerd na de moesson van laatst. Kun je het loof van knolvenkel ook gebruiken voor thee? En hoe werkt dat dan? Moet je dat drogen of kan dat ook vers? Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Erny Geplaatst: 14 juni 2016 Geplaatst: 14 juni 2016 Ik heb het vorig jaar gewoon vers gebruikt voor de inmaak en eventueel thee. De zaden van de bloemen heb ik geoogst (en gedroogd) en gebruik ik als venkelzaad bij 't koken. En topics zijn hier eigenlijk nooit "dood" als je geen reactie krijgt dan weet blijkbaar niemand het antwoord op je vraag te verwoorden o.i.d. Quote
Anna3 Geplaatst: 16 juni 2016 Geplaatst: 16 juni 2016 Wij maken er pesto van. De venkel die overwinterde schoot alleen al snel in bloei en toen smaakte het loof nergens meer naar, voorlopig nog geen venkelpesto dus. Quote
Mellie Geplaatst: 27 juni 2016 Geplaatst: 27 juni 2016 Ik vind het lekker om het over de gekookte aardappeltjes te husselen met wat olijfolie en peper en zout. Heel lekker! Ik gebruik ook altijd een paar takken om in mijn vis te doen voordat ik het in de oven schuif. Quote
CherryCharlie Geplaatst: 27 juni 2016 Auteur Geplaatst: 27 juni 2016 Klinkt allemaal erg goed! Thanks! Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Sin Fronteras Geplaatst: 27 juni 2016 Geplaatst: 27 juni 2016 Ook lekker in de soep! Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.