Geplaatst: 17 juni 20169 j In het voorjaar stond de boom vol in bloei. Ik dacht dat wordt een rijke oogst dit jaar. Niets is minder waar. Geen kers te bekennen op en enkele groene na. Een beschrijving van de situatie maken is wat lastig. Ik zal een aantal foto' s bijvoegen. Misschien dat het adh daarvan mogelijk is om wat zinnigs te adviseren. Ik heb zelf de indruk dat de boom ziek is maar of dit ok inderdaad het geval is weet ik niet. Net zo min als wanneer het zo is wat ik zou kunnen doen. Ik heb weer drie foto’ s toegevoegd. Ik ben een leek maar de stam lijkt me goed eruit te zien. In de opgerolde bladeren zie ik bij enkele zwarte beestjes. Er zitten ook lieveheersbeestjes. Ik zie geen bruine gom maar wel andere geel achtige plekjes op de takken. Er zitten inderdaad wat dode takken in de boom.Mijn plan is om de dode takken af te zagen en de boom te toppen ter hoogte van de berging. Ik weet alleen niet of ik daar goed aan doe. Misschien zou ik veel beter wat anders kunnen doen om de boom weer in een goede conditie te krijgen. De boom is circa 11 jaar oud. 19 juni 20169 j aangepast door Gast
Geplaatst: 18 juni 20169 j Kan het niet zijn dat de bloemen niet bestoven worden en dat daardoor alles er uit valt? Ik had dit jaar hetzelfde met mijn kers. Deze zat ook helemaal vol met bloemen om aan het einde net 10 kersen over te houden. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst: 18 juni 20169 j Onderwerp mbt bestuiving van kersen is recenteljk nog aan de orde geweest in ander topic....ff terugkijken.....kersenboom-al-2-jaar-vruchtvorming-t9919.html
Geplaatst: 18 juni 20169 j Ik zie opgekrulde bladeren, als je zo'n blad open vouwt zie je dan ongedierte? Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.