Chantalle Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Dit is mijn moestuinbak. Mijn salie doet het goed, de basilicum begint terug te groeien. Het kerriekruid blijkt ook beresterk, daar zit geen ongedierte op. Mijn krul- en platte peterselie hebben last van luisjes, en ze worden geel. Ik heb vorige week al de peterselie die nog donkergroen was afgeknipt, en die zit nu in de vriezer, anders was ik alles kwijt. Benieuwd of er een manier bestaat om insekten weg te houden van je kruidentuin ? Op de radijzen zitten er dan ook insekten, alhoewel ik niets gevonden heb, maar alle blaadjes hebben gaten, of is dit het werk van slakken ? De radijs zelf is niet aangetast, maar sommige radijzen blijven wel héél klein. Ik heb maar af en toe echt een mooie grote radijs. Ik moet het natuurlijk allemaal nog leren, want het is de allereerste keer dat ik een moestuin heb. De puntjes van mijn kleine ajuintjes worden hier en daar geel, zou dat ook ongedierte zijn of is dit normaal ? De mini tomaatjes had ik gekocht in een grootwarenhuis (de lidl) en in het begin had ik elke dag rijpe tomaten. Nu hangt hij redelijk vol met tomaten die nu al een tijdje gewoon groen blijven, en de bladeren van het plantje beginnen ook vreemd te doen. Ik heb ondertussen gelezen dat dit een gemanipuleerd plantje is die wellicht niet goed tegen de buitenlucht bestand is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 peterselie: te nat geweest? of stikstofgebrekje?tomaatje: kalium tekort miradijzen: aardvlooien miui: tekort aan fosfor en stikstof mi geef je de bakken wel wat mest? misscien eens gewoon wat verdunde pokon geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chantalle Posted June 24, 2016 Author Share Posted June 24, 2016 Nee, ik heb nog geen mest gegeven aan de moestuinbak. De plantjes staan er voor de eerste keer ongeveer 2 maanden in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts