Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

(Echte) meeldauw. Alle courgette krijgen het wel vroeger of later. Spuiten hiertegen kan met zwavelproducten, maar is eigenlijk niet echt nodig en - hoewel sommige! producten op basis van zwavel in biologische teelten zijn toegestaan, toch niet echt ecologisch. Voor de veiligheid hiertegen zaaien veel mensen 2x of 3x enkele courgettes elk seizoen, zodat ze telkens jonge frisse planten hebben, die ook beter hanteerbaar zijn dan de enorme reuzen die lang blijven staan en ook mooiere, fijnere vruchten geven.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Dit lijkt volgens mij niet op Meeldauw. Ik zou eerder zeggen dat deze planten lijken op de planten van speets die in ditzelfde topic aan de orde komen.

Kleinere bladeren die krullen en courgettes die andere vormen dan normaal. Schijnt een virus te zijn.

Meeldauw is meestal zicht als witte aanslag op de groene bladeren en dat zie ik niet echt.

Vaak knip ik zelf de oude bladeren weg zodat het jonge blad weer ruimte krijgt en dan houden de planten het best lang vol.

Geplaatst:

Nee svvoorden, dit is echt iets heel anders dan die van mij met dat virus.

Ik denk bij die van Lionne ook meteen aan een schimmelinfectie.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ziet er helemaal uit als mijn gele courgettes. Zoek even op mijn naam moest je afbeeldingen van mijn courgette willen zien. Ik heb ze enkele weken geleden weggegooid uit schrik dat ze ook de andere courgetteplant zou ziekmaken. Maar gelukkig is de witte Libanese courgette heel gezond.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Ja goedendag Ik heb dit Ik heb een pakje shag gekocht Ik heb er twee dagen in een emmer water laten weken toen ik een spuitbus gepakt toen hebben het er over heen gespoten daarna hebben geen last meer van aan aanbijt

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...