fred1933 Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Hallo, Ik heb een pruimenboom die verleden jaar in een grote pot is geplant. Hij draagt behoorlijk wat vrucht die denk ik over een maand te oogsten. Ik wil hem in de grond zetten, kan ik dat meteen na de pluk en snoei doen? Bij voorbaat bedankt voor jullie tips, Fred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Zolang hij in pot zit en er dus niks gebeurd met de wortels bij verplanten kan je hem in de grond zetten waneer je wilt, zou wel een boompaaltje ernaast aanraden fruitbomen staan graag stevig in de grond. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Denk je dat je hem makkelijk uit de pot krijgt? Ik heb namelijk nogal eens dat de wortels helemaal door het gat van de pot onderin naar buiten zijn gegroeid, en dan beschadigt de wortel wel aardig met eruit halen (kan door mijn lompheid zijn ). In dat geval zou ik inderdaad wachten met verplanten tot na de oogst. Maar als je hem er makkelijk uit kan krijgen hoef je niet te wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 hey Fred, ik heb pas gelezen in de nieuwsbrief van Gert Snel fruitkwekerij dat In de zomer geen fruitbomen kunnen worden geplant. Pas op voor bomen in pot,schrijft hij ook, deze zijn gewend om met de wortels rond te groeien, en blijven dit doen, wat ten koste gaat van groei en bloei. Ik denk dat je op moet passen dat deze bomen niet te weinig water krijgen nar het planten. Je kunt hem altijd bellen voor informatie, hij zit in Naarden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts