Ga naar inhoud

Goldfish's optimistische MTFD voorjaar 2017 deals

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Alle vier de MTFD Mirte Ungi toezeggingen kan ik nakomen zaterdag!!

Spannend.

En fijn dat Jet de clematisuitslag nader heeft toegelicht... Ik zat weer eens niet op te letten...

Geplaatst:

Voor de ontvangers van plantmateriaal:

- stekken Mirte

- eigen stekken Kiwibes

- stekken Vijg

- zaailingen

ZIJN NIET AFGEHARD !!

De rest zoals:

- aardbeien

- passiflora

- clematis

- vuurdoorn

- hop

- druiven

- gekochte kiwibes Issai

ZIJN WEL AFGEHARD!!

Geplaatst:

@ Jootje, SuusP:

Gisteravond heb ik tot mijn stomme verbazing witte wolluis moeten verwijderen van de kiwibesstekken. Niet de allergrootste plaag om te ervaren, maar ik zou de stekken toch wel even in de gaten houden als ik jullie was.

@Appelvrouw: Jouw Issai is nog veilig want staat vier kilometer verderop.

Geplaatst:

Slecht nieuws voor:

Wortel... paarse tomatillo had een opkomst van 0/4 ........ sorry!

Yuras: vijg Rouge de Bordeaux is erg goed aangeslagen, maar Precoce de Dalmatie helaas niet.... heb je eventueel belangstelling aan een tweede goed aangeslagen stek van Rouge de Bordeaux?

Geplaatst:

Ik gooi nog een stel zaden op de weggeeftafel en een ander deel bij de varkens, maar wellicht dat er nu al een echte liefhebber zich meldt voor:

Afrikaanse Aubergine "African Medium" F1. Gekocht bij Vreeken in 2016 (nummer 012940).

Geplaatst:

Geeft niet Vincent, heb wel gewone tomatillo voor jou. Had uiteindenlijk 5 van 6 opkomst. Zijn nog steeds wel erg klein, maar neem ze mee.

Fijn dat de mirte het wel doet! Kan dus direct de kas in?

Mocht je nog een stek vijg overhebben hou ik me aanbevolen. Volgens mij is mijn stek serie op helemaal niks uitgelopen

Geplaatst: (aangepast)

De mirte komt van af een lichte zolder. Zou t stekje wel ff laten wennen aan het fellere licht en grote temperatuursverschillen. Een volwassen plant kan -10c hebben, maar dat is nu nog niet van toepassing denk ik. Mijn moederplanten heb ik te laat (en te gemakzuchtig) afgedekt met fleece waardoor ik zeker 40% bladverlies heb....

Vijg: ik vrees van niet. Maar Angela heeft bij de MTFD vijgstekken gekregen van mij en die zijn de laatste weken pas wat gaan doen, dus er is nog een beetje hoop.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Mirte liefhebbers: mirte kan zich ondergronds wat vermeerderen dus wanneer je groen onkruid zit opduiken dat qua bladvorm lijkt op dat van mirte... dan kan het zomaar mirte zijn.. dus niet te snel er uit trekken.

Vossenbes is trouwens een echte ondergrondse loper dus kijk daar ook goed uit wanneer je aan het wieden bent!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...