greenchitect Geplaatst: 28 november 2016 Geplaatst: 28 november 2016 Toch maar besloten om dat saaie rechte pad uit de tuin te halen. Ik heb nu een mooi tuinpad aangelegd met bochten. Enkel ik vraag me af hoe je dit pad nu moet afwerken. Ik heb gebruik gemaakt van grindtegels 40 x 60 en wil graag opsluitbanden gaan gebruiken. Maar deze dingen zijn 15 x 100 cm. (2.69 euro bij de praxis) dus dan wordt het heel erg moeilijk om een mooie bocht te behouden. Weet iemand een andere oplossing als afwerking langs de tegels met behoud van bochten? (rechts van het pad is beplanting en links is een grasveld) Cheers ^^ Quote
RobO Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 in New Zealand doen ze veel met houtranden, voor bochten worden die deels ingezaagd om te kunnen buigenis ook wat vriendelijker voor de voeten in Oostenrijk doen ze alles met beton, randen worden gewapend, lijkt me een hele klus wij doen het met losse steentje op zn kant, wel veel wiedwerk Quote
greenchitect Geplaatst: 29 november 2016 Auteur Geplaatst: 29 november 2016 hey Robo, heb je een foto ervan? Ik wil graag mortel voegen tussen de tegels om onkruid juist tegen te gaan. Maar om te kunnen voegen moet ik wel borders of iets dergelijks hebben voor de bochten. Quote
Ann123 Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 Ik heb net interesse in de houten randen. Ik heb mijn paadjes afgeboord met stokjes waartussen ik wilgentenen heb geweven. Maar het vergaat zo snel... Het deel dat ik twee jaar geleden heb aangebracht moet ik al vervangen. Quote
Johmir Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 Niet afwerken wellicht?Anders afwerken met kleine (beton)klinkers, in een geschikte kleur. Doordat deze klein zijn kun je mooi de rondingen volgen. Gewoon de kunst afkijken bij andere tuinen. Quote
Oudholland Geplaatst: 29 november 2016 Geplaatst: 29 november 2016 Je hebt het pad aangelegd met tegels van 40 x 60 cm zeg je?Dan zitten er in de bochten dus steeds rechte stukjes van 40 of 60 cm?Opsluitband doormidden slijpen met een haakse slijper met diamantblad, en zo precies je tegels volgen. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
greenchitect Geplaatst: 29 november 2016 Auteur Geplaatst: 29 november 2016 Niet afwerken wellicht?Anders afwerken met kleine (beton)klinkers, in een geschikte kleur. Doordat deze klein zijn kun je mooi de rondingen volgen. Gewoon de kunst afkijken bij andere tuinen. Ik ga kijken of ik zoiets kan doen, het lijkt me de beste maar ook duurste oplossing? Klinkers zijn eigenlijk iets te dik. Dan kan ik inderdaad de rondingen volgen en voegen. Ik heb net interesse in de houten randen. Ik heb mijn paadjes afgeboord met stokjes waartussen ik wilgentenen heb geweven. Maar het vergaat zo snel... Het deel dat ik twee jaar geleden heb aangebracht moet ik al vervangen. Ik wilde ook eerste houten boordjes gebruiken maar inderdaad, vergaat relatief snel, was ook de reden dat ik het niet deed. Je hebt het pad aangelegd met tegels van 40 x 60 cm zeg je?Dan zitten er in de bochten dus steeds rechte stukjes van 40 of 60 cm?Opsluitband doormidden slijpen met een haakse slijper met diamantblad, en zo precies je tegels volgen. Helaas geen slijpschijf (wel zo een klein multi ding maar ik denk niet dat die 15 cm dik beton kan doorslijpen) Bedankt allemaal voor jullie feedback! Quote
RobO Geplaatst: 2 december 2016 Geplaatst: 2 december 2016 koop anders een haakse slijper kost nikssteenschijven zijn heel goedkoop heb je wel weer een toyfortheboy erbij, maarja... Quote
Bee Geplaatst: 2 december 2016 Geplaatst: 2 december 2016 eventjes zoeken op afboordingen en je hebt veel mogelijkheden.Als je wenst af te werken met beton tussen de tegel en de rand is dit bv. perfect :http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/216gemaakt van recyclagerubber ( oude banden dacht ik ) en je kan de bochten leggen zoals je wilt, opvullen doe je dan met beton/cement en je hebt de bocht die je wenst. ik gebruik het ook al een paar jaar voor mijn gewone paadjes, zie foto met steentjes en houtschijven bv. Quote
RobO Geplaatst: 3 december 2016 Geplaatst: 3 december 2016 handig maar er is wat discussie over oude chinese banden..... Quote
pippi Geplaatst: 4 december 2016 Geplaatst: 4 december 2016 Als je perse betonnen randen wil, heb je deze zowel met 50 cm lengte als per twee paaltjes, daar kan je prima bochten mee maken: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.