RobN Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Ik heb een zak bemeste tuinaarde liggen, en geen potgrond meer. Kan ik plantjes die ik moet verspenen hier in over zetten?Ik kan evt mengsel maken met wit/geel zand en of compost.Wat raden jullie aan? Het gaat om tomatenplantjes, paksoi, palmkool,, en kruiden als tijm basilicum peterselie Quote Onkruidmanager 1.0
Jeroen76 Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Ik zou dat zelf niet doen en liever even op en neer naar de supermarkt of bouwmarkt fietsen om daar een zakje potgrond te halen. Bemeste tuinaarde is denk ik veel te pittig voor je jonge plantjes. Quote
RobN Geplaatst: 6 mei 2017 Auteur Geplaatst: 6 mei 2017 Ow okeOok niet half om half met zand en compost dus? Dan moet ik maar ff wachten tot morgen Quote Onkruidmanager 1.0
harms1 Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Ik zou zelf geen bemeste tuinaarde gebruiken voor mijn groenten en fruit...ik gebruik daarvoor dit spul, speciaal daarvoor bestemd.. potgrond is ook goed.. Quote
svvoorden Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 Het geeft meestal geen problemen als je plantjes in de bemeste tuinaarde zet maar de kwaliteit varieert. Zo heb ik jaren mij tomatenplantjes hierin gezet. Tot het moment dat al mijn plantjes gingen verbranden door een te hoog stikstofgehalte en ik bijna al mijn plantjes kwijt was. Sindsdien ben ik toch gewoon potgrond gaan gebruiken. Ik moet wel zeggen dat dit één keer gebeurd is en de tuinaarde toen ook zeer sterk rook of bijna stonk. Quote
RobN Geplaatst: 10 mei 2017 Auteur Geplaatst: 10 mei 2017 Ok, ikheb inmiddels potgrond gebruikt, maar ook enkele in een mengsel van zand en bemeste tuinaarde, en beetje compost gezet, deze plantjes groeien nog door. Ook tomaatjes in klei/bemeste tuinaarde gaan nu nog prima. Zijn enkele dus niet alle. Quote Onkruidmanager 1.0
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.