Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb voor het eerst een aantal komkommers voorgezaaid en ik wil ze binnenkort buiten planten.

Kan ik van electriciteitsbuis gebruik maken om ze te laten klimmen?

Ik dacht aan een drietal kruisen te maken en een rechte stok er boven op zegmaar. En dus 6 stokken, 6 planten of zal dat niet gaan? Ik weet niet of komkommerplanten ook schuin kunnen opgroeien, zal toch wel? En kunnen tomaten ook op dezelde manier opgroeien of vinden die recht groeien lekkerder?

En ik hoor dat het niet naast elke plant gaat, ik moet ook nog tomaten en courgettes buiten planten, ik denk dat ik komkommer - rijtje bloemen - courgettes - rijtje bloemen - tomaten neer zet.

Onkruidmanager 1.0

Geplaatst:

afhankelijk van de grote en hoeveelheid van je komkommers kan de constructie die kracht aan?

Ik wikkel de uitlopers altijd in met touw dit touw bevestig ik aan een constructie.

Geplaatst:

Komkommers schuin tegen een stevig rek kan prima, hoor. Wel goed verankeren:).

Of tomaten schuin groeien heel bezwaarlijk vinden weet ik niet, lijkt me eigenlijk van niet. Het gaat erom dat er genoeg lucht en licht bij de plant komt. Desnoods haal je her en der wat blad weg.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Komkommers kan je inderdaad vlotjes schuin laten groeien. Ze gaan de kant op waarlangs je ze leidt.

Voor tomaten is dat, denk ik, niet eenvoudig. Die groeien gewoon naar boven.

Ik heb geen ervaring met komkommers per drie te planten. Maar ik ga het dit jaar wel doen. In de VS planten ze vaak komkommers, meloenen, watermeloenen en pompoenen met verschillende zaadjes. Als je er zo drie plant de ene kant van je constructie en drie de andere is het misschien eenvoudiger te leiden. Je constructie moet wel stevig zijn, zoals hierboven ook al iemand zei. Komkommerplanten dragen erg veel vruchten en zijn dus zwaar.

Nog een opmerking over het aantal planten. Hier gaven ze elk 25 vruchten per plant over een periode van 3 maanden. Ik had 2 planten en had sommige dagen 5 komkommers te verwerken. Zes komkommerplanten is echt veel. Maar dat is natuurlijk leuk.

Geplaatst:
  • Auteur

Het zijn chinese slangen dus misschien ook niet heel smakelijk zoals ik hier en daar lees.

Ik lees ook dat je geen schade moet maken aan de ranken, en de vrucht niet te vroeg maar ook niet te laat moet oogsten.

Het is ook voor het eerst hoor, dus kan ik mooi uitproberen, smaakt het niet, kan die weg en probeer ik een andere vrucht een dag later

Qua constructie, ja het 19mm slagvast spul maar ook dat buigt in. Voor de tomaten kan ik misschien nog wat betongaas regelen.

Ik heb echt buis zat, ik zou nog extra kruizen kunnen maken halverwege, en ook niet te schuin zetten.

zoiets als dit, mooie paint skills

komkommerstelling67631494496173.jpg

Onkruidmanager 1.0

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic