TomP Geplaatst: 26 mei 2017 Geplaatst: 26 mei 2017 Hey, In een deel van de moestuin experimenteer ik met paprika's, tomaten ea groenten én extra toevoeging van koemest + lavagruis en Basaltmeel.Het andere, overgrote deel krijgt niets toegediend. Ik teel op een zware klei en leemgrond die ik al enkele jaren op rij serieus 'verrijk' met compost, de extra toevoegingen met koemest en gesteentemeel zijn niet echt nodig want heb meestal een mooie oogst. Dit seizoen beslist om eens te zien of er een groot verschil is in oogst/opgroeien/gezondheid tsn planten zonder en planten met extra toevoegingen. Nu de vraag/vaststelling...Heb woelmuizen in de moestuin en ik stel nu vast dat die weg zijn uit de bedden waar ik de toevoegingen heb gebruikt?Iemand hier ervaring mee???Is dit toevallig of een leuke bijkomstigheid? Groeten, Tom Quote
Flup Geplaatst: 27 mei 2017 Geplaatst: 27 mei 2017 Dat is wel een leuk expiriment.Toevallig keek ik laatst op tv een moestuinwedstrijd en daar was ook iemand die aan het expirimenteren was met verschillende soorten lava (lavameel, basaltmeel en nog wat), naast de gewone bemesting. Heeft getest bij de courgettes en je zag duidelijk de verschillen in het seizoen. Weet niet of deze uitzending ook in NL / BE te zien is ivm de rechten, maar het is de aflevering van 24-5. Linkje is hier te vinden naar alle uitzendingen, het is een moestuinwedstrijd tussen 3 deelnemers. Rustig gefilmd en erg leuk om te zien hoe anderen tuinieren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.