iwan500 Geplaatst: 15 juni 2017 Geplaatst: 15 juni 2017 Deze planten zijn van mijn buurman ik hoop dat het geen aardappelziekte is.ik weet dat ik gewoon op google kan opzoeken maar ik wil 100% zeker weten. Quote
svvoorden Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Dag Iwan, Dit is geen aardappelziekte, waarschijnlijk gewoon wat ouder blad dat slechter wordt. alternaria kan ook nog maar daar weet ik niet zoveel vanaf.Je moet het even in de gaten houden of het erger wordt. Aardappelziekte is iets anders van kleur, meer grijsachtig, en ziet er ook anders uit aan de randen. Vaak begin het bij de bladeren dichtbij de grond die moeilijk opdrogen. Meestal krijg je aardappelziekte als het veel regent en de planten geen tijd hebben om op te drogen en de temperatuur redelijk hoog is. Ik neem aan dat je buurman zijn planten niet iedere avond nat spuit...... Volgens mij dus geen zorgen. Quote
iwan500 Geplaatst: 16 juni 2017 Auteur Geplaatst: 16 juni 2017 ja mijn aardappels beginnen net niet met het vormen van aardappels dus als die ziekte nu komt krijg ik helemaal niks Quote
speets Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Iwan, als je volgend jaar rekening houdt met resistentie, hoef je je niet meer zoveel zorgen te maken Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
iwan500 Geplaatst: 16 juni 2017 Auteur Geplaatst: 16 juni 2017 ze zijn redelijk resistent hooralleen heb ik supermarkt aardappels gebruikt en die zijn veel slechter Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.