victorhurxkens Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Heeft er iemand ervaring met deze vruchten? Ik heb zaad gekocht van Vreeken en er staan nu 2 volwaardige planten waar de eerste vruchten aankomen. Kan ik deze eten? Quote
Spitskool Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Vorig jaar had ik de gele versie hiervan. Je kan ze jong en klein gewoon met schil eten. Wat groter haalde ik de schil er wel af en dan bereidde ik het meer als een pompoen. Een beetje zoals de pattison: http://www.pompoenen.com/patisson.html. Hoe groot is de vrucht bij jou nu? Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
victorhurxkens Geplaatst: 16 juni 2017 Auteur Geplaatst: 16 juni 2017 De vrucht is nog zeer jong, eigenlijk pas net eraan. Maar je kan hem groot dus ook eten, alleen meer als pompoen? Quote
Spitskool Geplaatst: 16 juni 2017 Geplaatst: 16 juni 2017 Jong zijn ze wel echt het lekkerste, vond ik. Maar iets groter kan je ze ook eten, alleen wat lastiger omdat je de vrucht dan schoon moet maken (of uithollen en vullen, dat kan ook goed). Als ik jou was zou ik hem jong proberen nu. Er komt echt nog veel meer aan, meerdere vruchten tegelijk. (Ik was verbaasd over de opbrengst vorig jaar). Ik kan van de foto niet goed inschatten hoe groot (cm.) deze is. En de donkergroene variant ken ik ook niet. Dus misschien moet je het toch nog even aankijken? Als je ze te groot laat worden, dan zijn ze weer mooi voor de sier, dus je kunt eigenlijk niet misgaan. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
victorhurxkens Geplaatst: 16 juni 2017 Auteur Geplaatst: 16 juni 2017 Precies, ik denk dat ik ze eerst hou voor de sier, en hier en daar eentje jong oogst voor eens te proberen. Ik heb immers 2 planten en zal er echt geen tekort hebben Quote
Glenn1ap Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 Het doel van de plant is zich voort te planten. Als je de eerste laat hangen denkt de plant na een paar vruchten 'job complete' plukte je deze eerste vruchten denk de plant 'oh nee, ik moet groeien en MEER vruchten maken' Quote
Erny Geplaatst: 17 juni 2017 Geplaatst: 17 juni 2017 In 2013 had ik die ook. Eerst kwamen er wat vruchten aan zonder vingers en daarna had ie ontdekt wat de bedoeling was en kwamen er exemplaren met mooie uitsteeksels.Rauw vond ik de smaak blijkbaar wat watermeloenig (volgens mn blog). Ik heb 'm in de soep gedaan en de soep was lekker, de vingers heb ik niet eerst geschild maar zo in de soep gedaan en ze vervolgens afgekluifd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.