Nasuada Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 En berig???? Ze is van begin juni dus 6 maand.Is te jong toch? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Hier doet Dikkie dat ook hoor Nas. Kwijlen als een hond als ik niet snel genoeg met eten kom. Ik heb het ergens aan het einde van een filmpje staan meen ik. Zal zo even kijken. Borg deed het trouwens hier ook. Met name kwijlen. Schuimen iets minder. Maar bij Dikkie hangen er iedere voederronde van die fijne kwijldraden uit haar bek. Met een beetje mazzel niest ze dan ook net op het moment dat je voorovergebogen naast haar staat om voer in haar emmer te doen... Slijmerige bedoeling. Ik zou me er niet echt zorgen om maken. (Al is dat altijd eng om te zeggen, stel dat het bij jou anders is! Maar hier maak ik me allang geen zorgen meer om onze kwijldoos!) Edit: kijk ik heb foto's van het filmpje gemaakt. Dat ging niet vlekkeloos. Maar hier zie je flink wat schuim ook. Succes! Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 fijn om te horen, ze is op zich goed te pas. Vrolijk en actief en ook wel relaxt. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
hansm Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 Wat zijn ze leuk en ook nog best mooi klein of dat lijkt zo op de foto. Quote Players only love you when they're playing.
Nasuada Geplaatst: 17 december 2017 Auteur Geplaatst: 17 december 2017 Ze zijn van juni dus nu een half jaartje. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
hansm Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 Nou heerlijk dat ze zo lekker liggen in schoon en droog stro. Quote Players only love you when they're playing.
speets Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Intrigerend, die duivelskop van dat schaap Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Ik had precies dezelfde associatie Speets! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Dat zijn toch van die schaapjes die je steeds gaan bokken? Of is die van jou liever? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 18 december 2017 Auteur Geplaatst: 18 december 2017 Dit is BOB Marley ons Quassand schaapje. Het kleinste schaapje ter wereld.Ik weet niet of ze normaal bokken en gemeen zijn maar Bob is een enorme goedzak bij gebrek aan een soortgenootje hobbelt ze achter iedereen aan voor een beetje aanspraak/ liefst slaapt ze tussen de varkens maar Lola en Zwoerdje liggen liever tegen elkaar aan.De biggies eten ook al het eten voor haar neus op en dan komt ze ook heimelijk verslag van leggen, ze gaat dan enorm zielig bij mij mekkeren.Ze is wel heel jaloers en op moment dat ik de biggies op de foto zet en daar ook nog eens mee klets dan is ze er als de kippen bij om ook te shinen.Hihi die horror ogen komt door de flits , echt niks horrors aan.De mooie bruine wol gebruik is staks voor vilt voor de zeepjes of zo . Quote https://www.deblijehoeve.nl/
speets Geplaatst: 18 december 2017 Geplaatst: 18 december 2017 Leuk dat je de wol gaat gebruiken Even off topic: vrijdag "Binnenstebuiten" gezien over karnemelk? Die koe die Alain Caron wilde 'bokken'? Lachen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nasuada Geplaatst: 20 december 2017 Auteur Geplaatst: 20 december 2017 neeej niet gezien, ik kijk bijna nooit tv Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 3 januari 2018 Auteur Geplaatst: 3 januari 2018 Even een vraag over slobber en amder voedingsvragen.Als ik het goed lees is dat gewoon van alles door elkaar in wat water/ melk? Ik heb muesli voor ze gehaald en dit gewoon droog gegeven, daar vinden ze niet echt wat aan.Vanavond heb ik dit in een gietijzeren pan met heet water geweld en wat af laten koelen en deze nog warme brei hebben ze echt om zitten vechten.Nu mijn vraag, is warm wel goed voor hun maag?Lijkt me heerlijk met dit koude weer maar ineens slaat de twijfel toe. Ik heb meel wat over datum is, hoe kan ik dit bereiden voor de biggies? Of liever niet? ik heb een berg oliebollen em appelflappen gebakken in zonnebloem olie. Kan ik de olie gebruiken door bv dagelijks eetlepel olie door het eten te doen? Of kan dat kwaad?( de hond krijgt geregeld wat olijfolie door zijn brokken voor zijn vacht) Hebben jullie ervaring met het geven van luzerne? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Even kort: ja 'slobber' kan van alles zijn. Liefst niet TE nat, of je moet een goeie voerbak hebben die ze niet om kunnen gooien. Warm voer (en dan hebben we het niet over HEET) is geen probleem, waarom denk je dat dat niet goed is? Het klinkt als een heerlijk prakje, ik eet ook niet graag droge muesli Als je weer kaas gaat maken kan je die muesli een nacht laten wellen in melkwei bijv. Dat meel kan je sowieso zelf nog heel goed eten, wat is nou een tht datum voor dat soort droge zaken? Maar goed, het kan ook naar de varkens ja. Mengen met iets vochtigs en klaar. Dat is dan al gauw te droog of te nat trouwens, het weekt niet zo lekker. Maar succes! Olie kan... maar ik zou er erg mee oppassen bij Kune's want je wilt ze echt niet te dik hebben. Ook gebruik je liefst olie die niet vaak is verhit i.v.m. schadelijke stoffen, maar dat soort olie kan je dan beter ook zelf nog gebruiken Wij gebruiken oude (dus vaker verhitte) olie wel om hoekjes en kiertjes mee in te smeren bij de kippen in bloedluizentijd. Wij hebben eens een baal luzerne opgehaald ergens, die mensen konden er niets mee. We hebben het in een veld van een stel varkens gegooid en ze waren er erg blij mee, gingen er heerlijk in liggen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 He Nas, Jullie krijgen een keurig opgevoed dametje in je midden straks hoor. Die lust heus wel droge muesli. Hahahaha. Luxe eten hoor. De biggen boffen maar bij jou!Ik stop ook vanalles in een slobber. En geef het lauw-warm of koud. Net hoe het uitkomt. Olie doe ik alleen als ze obstipatie hebben (Ukkepuk had daar even last van) Verder niet eigenlijk. Hoewel als iets vet is (zeg sausjes die je over hebt van kerst, met veel mayo enzo) die gaan bij Dikkie probleemloos naar binnen. ‘t Arme wicht zal straks enorm moeten overschakelen als ze niet meer bij haar biggen loopt en haar bevoorrechte positie mbt ‘alles mogen eten, want biggen moeten drinken’ verliest. Ze zal wel niet al te blij zijn...Heb je nog een bepaald voorkeursnummer voor Coco’s oortje? 00006 en 00007 zijn vergeven. En 00001 zal naar Dikkie gaan. Maar alles tussen 1 en 6 is nog vrij Oh ja. Een roze plaatje achter haar gele nummer? Of een blauwe? Roept u maar. Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 3 januari 2018 Auteur Geplaatst: 3 januari 2018 Dank weer voor jullie inzichten.Uuh doe maar 003 omdat ze big nummer 3 is.Met roze achterkantje omdat ze een girly is. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 Doek! Oh. Heb je al een beetje nagedacht hoe je haar wilt gaan introduceren bij jouw bigs? Ze is nog maar een klein meisje enzo. Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 5 januari 2018 Auteur Geplaatst: 5 januari 2018 Hi, Ik verwacht geen problemen, in de weide lopen, kippen, konijnen, schaapjes en 2 biggen, muskus en loopeenden. Daarnaast heb ik een stal waar ook wat kippen en konijnen lopen. Geregeld ruil ik konijnen of kippen van stal naar weide. De hond loopt ook met voedertijd door de weide en er vrijwel nooit ruzie of gedoe.Het is (tot nu toe) allemaal piess&vree. dus mijn idee is om ze eerst eten te geven en na het eten Coco los te laten in de wei. liefst tegen eind van de middag zodat het snel donker wordt en ze op stal gaan. ik heb in de wei verschillende slaapplekken. een nieuwe stal met 3 slaapkamers een 1000 litervat (die tzt naar de nieuwe weide gaat. een geïsoleerd hondenhok met stokken voor de eenden en kippen. Meestal liggen ze met zijn vieren 2 biggen en 2 schaapjes (mini schaapjes)in het 1000 litervat. Ik denk dat het wel losloopt maar ik blijf erbij. Mocht COCO zielig alleen in een koud hoekje gaan liggen dan kan ik haar altijd nog in de stal laten (bij de reuze konijnen en wat kippen. Maar ik ben er bijna zeker van dat dit goed gaat Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 10 januari 2018 Auteur Geplaatst: 10 januari 2018 Twee bolle buikjes &:twee bolle billekes.Zijn ze te dik??? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2018 Geplaatst: 10 januari 2018 Kune's krijgen als eerste een dikke nek/kop, daarna de rest pas. En die bonte heeft beste kinnebakken als ik dat zo zie. Maar goed... ze zijn ook in de groei... en als je wilt dat het mooie stevige (stevig als in sterkgebouwd, niet stevig als in dik) varkens worden dan moet je ze ook niet te weinig geven als ze in de groei zijn. Het blijft lastig. Maak eens een filmpje met daglicht dit weekend? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 10 januari 2018 Auteur Geplaatst: 10 januari 2018 Ja zal ik doen. Mijn buurman attendeerde me erop en vond hem ongezond dik worden. Wat me niet verbaast als ik zie wat een schrokkop het is.Zelf vind ik hem lekker mollig maar niet te. Maar ik zit zeker niet te wachten op een ongezond fatsig varken dus als dat zo is dan moet ik wat actie ondernemen.Ik geef ze 2x daags eten. De aparte kippen ruimte in de stal is bijna klaar en vanaf dat moment kunnen de kippen/ konijnen apart eten, dat gaat zeker helpen.Zal dit weekend filmpje maken. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
speets Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 En? Hoe gaat het met je nieuwe aanwinst? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Nasuada Geplaatst: 16 januari 2018 Auteur Geplaatst: 16 januari 2018 Coco is een klein dondersteentje, zo nieuwsgierig als de pest en voor niks en niemand bang.De eerste kennismaking ging super goed, tot het bed tijd was en Coco gezellig de stal in wandelde om erbij te gaan liggen. Dat vonden de ander biggen toch te ver gaan. en toen begon de ellende, ze werd uit de stal gebonsjoerd en de schapen vonden haar ook maar niks en begonnen (pas na een uur of 2) achter haar aan en te stoten. Ahfijn schapen de wei uit en in een schapenwei (van die losse prikkers met net)gezet, en om de paar uur naar Coco gaan kijken. Die lag zielig buiten voor het bushokje. Haar maar met wat kruikjes (flessen heet water)in de stal gelegd en pallet ervoor, maar potverdorie eigenwijs als ze is, uitgebroken en heel zielig in de modder voor het bushokje weer gaan liggen. weer opgesloten, pallet, houtenschot en een bankje voor de stal en coco weer in de stal met een nieuw warm flesje. toen ik tegen 24.00 weer ging kijken.... je gelooft het niet....lag ze tussen de eenden buiten. Najaaaaa weer met broodje haar in de stal gelegd en de stal maar open gelaten. dus dat Coco erin en uit kan en de andere varkens niet. die moeten genoegen nemen met het bushokje.Dit spel duurt al 3 dagen. Coco hobbelt er inmiddels met gepaste afstand steeds om de biggen heen en geeft niet of, de biggen snauwen en af en toe happen ze. Dan zet ze het op het rennen naar haar veilige stal, ( met een hoop kabaal, want madam is van de herrie wellicht is dat ook het probleem dat de andere biggen niet zo goed raad met haar weten. Ze is net zo groot als de konijnen maar maakt meer lawaai dan de beide biggen samen). vanmorgen waren de schapen ontsnapt (zon schapenwei valt blijkbaar al snel om) en die uiteindelijk toch ook maar weer in de wei gezet. hou het wel een beetje in de gaten en anders vanmiddag maar weer in de schapenwei. Maar ze eet als een bouwvakker en lijkt het wel naar haar zin te hebben. Vanmorgen lag ze samen met de konijnen dus ze is creatief genoeg. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 16 januari 2018 Auteur Geplaatst: 16 januari 2018 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Leuke update! Het komt vanzelf wel goed, maar ze kunnen soms wel heel gemeen zijn tegen elkaar Had je nog een filmpje van de 2 oudere dames? Nu naast die Coco lijken ze natuurlijk sowieso dikker en groter. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.