Jump to content
Nasuada

Nasuada haar varkensavontuur

Recommended Posts

Haha 3 theedoeken vol moet 3 theemokken zijn

Het gaat mij niet om de weide hoor. Het gaat mij om de biggen.

Zelf zou ik het prettig vinden om droog in een stalletje te zitten ipv met de tietjes door de blubber te hobbelen zoals Charly zo mooi schrijft.

Maar ik realiseer me dat ik geen big ben en dat de big dat een stuk aangenamer zal vinden om te blubberen. Hmmm dan toch maar de stap wagen.

Oh ok. Theemokken. Dat klikt al iets logischer ja Dat is dan 3 theemokken per 2 biggen? Of per big?

Och nee om de biggen hoef je je echt geen zorgen te maken. Zodra het weer wat minder regent trekt die eventuele nattigheid ook wel weer weg bij jullie. Dat is bij Charly wel een ander verhaal geloof ik, die zitten veel natter daar. En zwaardere varkens trappen de boel meer aan dan 2 biggen. En dan vormen er ook plassen.

Als Dikkie het zo erg vond dan kwam ze niet meer uit haar hutje Zolang ze een droog hok hebben om in te slapen, en uiteraard nog wat drogen stukken om te lopen/grazen, dan is er niets aan de hand.

En als Jorieke dat zegt......dan is dat zo

Dus ik heb Spekkie & zwoerdje de wei in gedaan.

En ze vinden het leuk....

2017091714440947231505666919.jpg2017091714592221261505666968.jpg2017091717365982301505666995.jpg2017091717370583591505667016.jpg2017091715041741041505667052.jpg

Ja, het is ook een heel avontuur voor de vrolijke biggies die overal op afstappen.

Moeder eend vond ze maar niks en hing in no time aan de krulstaartjes. Een konijn vond die twee knorries ook maar raar en kwam met gestrekte poten op Zwoerdje af. Verontwaardiging kwam ze verhaal halen bij me en liep zo het schrikdraad op. Ik weet niet wie harder schrok, Zwoerdje of ik.

Uiteindelijk zaten ze semibedust midden op veld op hun gat.

Maar was van korte duur. Ze scharrelen inmiddels vrolijk rond.

Chucki is mijn hybride papa vleeskonijn.

Een ontzettende lieverd mega sloom.

En is inderdaad nu nog groter dan de biggies.

Sjussus wat een Konijn! Of zijn die piggies nu zo klein? Hemeltje lief!

En die gat-foto is meesterlijk inderdaad. Lekker om te zien dat ze zo genoten hebben Kreeg je ze ook weer goed de stal in daarna? Vandaag weer erg regenachtig. Maar schijnt (echt echt?!) de laatste dag te zijn voor de komende tijd. Fingers crossed!

wees bevriend met kleine dingen

hmm nee ze zijn nu definitief in de wei. staat een geïsoleerd hok maar ze hebben vannacht voor een op zijn kantgezette kist gekozen, beide vol met stro.

Ze zien er geweldig uit! Ik vind de neuzen van varkens altijd heel fascinerend..net natte stopcontactjes

Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Ik ook! Ze zijn ook van zulk raar spul gemaakt. Net hele dikke gelatine. Buigzaam, beweeglijk en idioot sterk. Intrigerend.

Nou super idee, want heel eerlijk vind het wel een beetje eng.

Kan dat in de wei? Of zal ik ze verplaatsen naar de stal?

Ze zijn super tam en komen altijd op je aflopen. Maar als we er een hebben laten schreeuwen weet ik niet of de ander dan nog wel komt.

He leuk Jorieke. Ik ben al druk aan het snuffelen. (Bovenste FB-groep kon ik, als niet-FB'er niet in, maar de rest wel)

Het styling setjes Joep & jorieke zijn vanmiddag langsgekomen om de oren van Spekkie en zwoerdje eens op te pimpen. Wij twijfelde of wij de zilveren met strassteentjes ringen zouden nemen of toch een mooie zonnig rond stukjeplastiek met een prachtig nummer erin zouden kiezen.

Op advies van de stijlicoon Jorieke zijn wij uiteindelijk voor de gele plak gegaan.

De paparazzi was aanwezig om de hoogtepunten vast te leggen.

Dank jewel joep& jorieke!

2017100114040851421506875814.jpg2017100114033866571506875836.jpg2017100114040631511506875855.jpg2017100114032498901506875881.jpg2017100114032195141506875909.jpg2017100114052533241506875932.jpg

Varkens houden er niet van om beetgepakt te worden.

Als je ze bij de achterpoten pakt dan gaan ze ontspannen en kan je er alles mee.(zolang ze geen grip met de pootjes hebben)

Vandaag geleerd.

Oh. Dat was ik me ook aan het afvragen. Goed om te weten! Ze hangen er heel relaxed bij.

En je ziet inderdaad dat die wit gevlekte komt kijken naar wat er met die rooie aan de hand is.

En zijn ze inderdaad mooi stil gebleven. Of werd er toch wat gesqueekt?