Ga naar inhoud

Verwerken van vlees van een beer (ongecastreerd varken)

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Wauw. Ja ik had de foto's al gezien natuurlijk. Maar zo onder elkaar hier op t forum: echt indrukwekkend staaltje vakmanschap!

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

• 2 weeks later...
Geplaatst:

We zijn gisteren bij Albert geweest, voor het bespreken van wat toekomstplannen EN het ophalen van de 1e worstjes! Moet je nou eens zien wat mooi:

IMG_6918.JPG

We gaan ze straks uiteraard uitgebreid proeven en dan maak ik nog wat foto's van worstjes zonder plastic er om heen :) 

We konden de salami's niet bekijken want die heeft hij ergens anders hangen (of beter: die hangen bij hem thuis en wij waren nu ergens anders, waar hij wat koelingsruimte mag gebruiken) maar hij heeft beloofd nog wat foto's te maken. 

Er liggen ook nog wat stukken (ham, nek, rugspek, enz) in het zout in de koeling, die hoeven niet zo lang meer maar dan moeten ze nog een tijd drogen natuurlijk. En hij gaat van de week nog weer wat nieuwe worsten maken. 

De wat dikkere worstjes van deze foto zijn trouwens gemaakt met zo'n 275 gram vers vlees. En nu wegen ze nog zo'n 150 gram. 

• Like 6
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

We hebben weer wat worsten in huis!

Hazelnoot-fuet met peterseliecoating. Of was dit die met bieslook... nu ga ik twijfelen :lol: 

IMG_7197.JPG

Salami:

IMG_7200.JPG

En nog een dikkere salami, voor mooie grote plakken voor op de boterham. Maar die moet ik even met de snijmachine snijden zodat het mooie plakjes worden. De foto's volgen dus nog. 

• Like 3
Geplaatst:

Ik vermoed dat dit gedroogde bieslookvlokken zijn. Zien er te plat uit op de foto.

Dit soort dingen mis ik dus enorm met niet varkensvlees. Gaan jullie je ossenvlees ook nog bewerken of wordt dat onbewerkt aangeboden?

Geplaatst:

Nee dat bieden we verder onbewerkt aan. Het maken van dit soort worsten en ham enzo is veel werk en het droogt een stuk in dus de kiloprijs is dan hoog. Dat krijgen we er nooit niet voor. Dit berenvlees verkopen we (voor zover we het verkopen dus... de salami's houden we bijv. lekker zelf ;) ) te goedkoop omdat de beer zelf al wel wat geld heeft opgeleverd door biggen te verwekken toen hij hier nog rond liep.  

• Like 1
  • 4 maanden later ...
  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...