Jaccobakker1 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Hallo mede-moestuinders, ik wil jullie om advies vragen.Ik heb een nieuw stuk tuin waar gras stond.Ik heb hier een paar maanden zeil over heen gelegd, het gras is mooi doodgegaan en heb het nu omgespit. Ik ga het van het voorjaar frezen en dan wil ik het inzaaien met phacelia, echter lees ik dat phacelia het niet goed doet op klei.Het nieuwe stuk tuin grenst aan een stuk wat ik al langer huurde, dit spit ik ook in de winter en frees het in het voorjaar en dan is het best een aardig grondje. Wat denken jullie, als de grond lekker gefreest ia gaat de phacelia het dan goed doen?Ik wil graag phacelia gebruiken omdat ik die vroeg kan zaaien en dan wil ik er in juni pompoenen op zetten. Hoor graag jullie gedachte hier over. Bvd Quote
Bit Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Phacelia doet het bij mij prima op de zware klei. Geen enkel probleem. Quote
Jaccobakker1 Geplaatst: 5 januari 2018 Auteur Geplaatst: 5 januari 2018 Oh wat fijn om te horen, en als ik maart april ga zaaien, staat er dan een beetje een aardige bos groen in juni? Kun je dat inschatten?Bedankt voor je reactie Quote
Bit Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Half maart gezaaid, staat dat half juni kniehoog en begint eind juni te bloeien. Quote
Spitskool Geplaatst: 6 januari 2018 Geplaatst: 6 januari 2018 Bij mij, klei-op-veen, gaat de phacelia ook altijd als een dolle. Al gebruik ik het gewoon puur voor de sier, afgewisseld met korenbloemen. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Woelakker Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Ook bij ons doet de Phacelia t prima op de zware klei, Quote
Gast Bor Geplaatst: 13 januari 2018 Geplaatst: 13 januari 2018 Phacelia doet het bij mij ook prima op de klei. Ik heb het vorig jaar laat gezaaid, maar dit jaar wil ook het ook gebruiken als vroege groenbemester. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.