Sonny7 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Sinds een jaar bezitten wij een oude boomgaard. Deze is lang niet onderhouden en gesnoeid. Vanaf dit jaar wil ik deze meer gaan onderhouden, maar daarvoor moet ik me eerst verdiepen in hoogstamfruit. Na wat zoeken op internet kwam ik een zeer interessant handboek tegen: https://landschapsbeheergelderland.nl/wp-content/uploads/Deel-1-Basiskennis-Hoogstamfruit-emailversieLR.pdf Auteur: Joke van den BanISBN: 9079847011, 9789079847013 Dit is 7-delig handboek:Deel 1: basiskennis hoogstamfruitDeel 2: Biologie van hoogstamfruitbomenDeel 3: Vermeerderen van fruitbomenDeel 4: Aanplanten van hoogstamfruitDeel 5: Onderhoud van hoogstamfruitbomenDeel 6: Oogst en gebruik van hoogstamfruitDeel 7: Ziekten en plagen in de hoogstamboomgaard Deel 1 is terug te vinden op internet en heb ik inmiddels ook gelezen. Echter ben ik ook op zoek naar het complete handboek (deel 1 t/m 7). Heeft iemand een idee waar ik deze zou kunnen aanschaffen? Op internet kan ik hierover geen info vinden. Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen! Quote
weknow Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 In ieder geval alvast bedankt voor deze links, die ik nog niet kende! Bel of mail eens naar de Gelderse landschapsbeheer dat de PDF van deel 1 op het web plaatste...... Maar als ik wat verder op de website van Gelders Landschapbeheer kijk, kom ik een hele reeks uitgebreide modules met heel veel informatie tegen.....die zijn geplaatst door Landschapsbeheer Overijssel.... Ik vermoed dat ook daarmee weinig vragen overblijven Is zeer degelij en uitgebreid. Dit is de link: http://e-zine.landschapoverijssel.nl/#module=258&view=splash Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Sonny7 Geplaatst: 6 februari 2018 Auteur Geplaatst: 6 februari 2018 Dank! Deze modules had ik inderdaad ook gezien en al doorlopen, hier gaat men voornamelijk in op de basisprincipes Ik heb een e-mail gestuurd naar Landschapbeheer Gelderland en ben nu in afwachting van hun reactie. Quote
Merel Geplaatst: 3 april 2018 Geplaatst: 3 april 2018 Hi Sonny7, heb je een antwoord gehad van Landschapsbeheer Gelderland? Ik zou ook geïnteresseerd zijn in de overige modules... Quote indefruitboomgaard
tielse flipje Geplaatst: 4 april 2018 Geplaatst: 4 april 2018 Het handboek hoogstamfruit heb ik gekregen van het Overijssels Landschap tijdens een cursus hoogstammen snoeien. Dus je zou altijd nog kunnen inschrijven voor een snoeicursus Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.