speets Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 Heeft iemand succes (gehad) met deze plant? Jootje? In de kas? Veel oogst? Foto's? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
TomP Geplaatst: 1 juni 2018 Geplaatst: 1 juni 2018 Enkele jaren terug buiten geprobeerd, was geen groot succes.Eerste keer was gewoon een 'té koude' zomer, vragen echt veel warmte, planten werden uiteindelijk +/- 1.7 meter hoog maar de opbrengst was enorm tegenvallend. 2de keer dat ik het probeerde ging beter, ook veel betere temperaturen in voorjaar en tijdens de echte zomermaanden maar, hoewel stukken beter, toch tegenvallende oogst.Opkweken ging relatief vlot, kieming na ongeveer 10 dagen en de planten groeiden heel traag maar gestaag. Smaak en structuur van de 'bonen' bevallen me wel, ze werden +/- 25 cm lang.Probeerde ze te koken, bakken, wokken enz., het bakken beviel me het beste.Mss dat ik het volgend jaar wel eens opnieuw probeer in de serre, benieuwd wat dat dan gaat geven. Sowieso binnen voorzaaien rond half mei, pas buiten tegen half juni.Als minimum bodemtemperatuur geeft men 15°C maar dit is te weinig, telkens de temperatuur daalde kon ik een merkbare groeistilstand constateren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.