Geplaatst: 24 juni 20187 j Ik heb een veldje waar de tuinbonen klaar zijn, veel Luis erin. Kan ik de resten op de composthoop of als mulch gebruiken?Afknippen en wortels in de grond laten? En ook groeit er opeens overal akkerwinde, gewoon diep afsteken? Uitgraven gaat niet lukken. En toen, ik moet nog stambonen zaaien, kunnen die gewoon erna? Of beter boerenkool zetten? Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 25 juni 20187 j ik zou ze op de compost doen, in de grond laten vind ik wat lastig/minder netjes met de vrij grote wortelstelsels en wortelknolletjeswellicht neem je ook de aaltjes mee akkerwinde kun je uitvorken of zo diep mogelijk wegsteken, uitputten dus maar ik zou geen bonen na tuinboon doen ivm ziekte en aaltjes, boerenkool lijkt me prima, beetje bijmesten en je hebt een makkelijke teelt ; eventueel wat nicandra ernaast voortegen de witte vlieg en een netje voortegen de duiven
Geplaatst: 26 juni 20187 j Auteur Ga ik donderdag mee bezig. De boerenkool zaailingen komen iig al op, nog eventjes wachten op de eerste blaadjes en dan de grote pot potgrond in, kunnen ze nog iets uitgroeien.In de tussentijd, moet ik het stukje natuurlijk ook bemesten, ik kan wel wat emmers redelijk verse mest krijgen van paard en geit, maar ik kan ook gedroogde koemestkorrels of een zak compost halen. Ik denk dat het laatste 2 beter op gaat gezien de korte tijd nog te gaan? Onkruidmanager 1.0
Geplaatst: 28 juni 20187 j verse mest zou ik niet doen, korrels en compost zijn goed mi maar werken wel langzameris niet erg voor een boerenkool die toch lang staat
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.