marcodew Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Beste mede-tuinierders, ik heb in de winter een Jostabes gekocht en aangeplant. Deze is goed aangeslagen en gegroeit, maar hij heeft dit jaar niet gebloeit en dus geen vruchten gegeven. Is dit normaal voor een 1 jarige Jostabes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Ja, is normaal. Met wat pech heb je volgend jaar ook nog niets. Geldt trouwens voor alle bessenstruiken. Is ook beter voor de plant dat het in het eerste jaar volledig gaat naar de groei van de plant en de wortels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted July 25, 2018 Share Posted July 25, 2018 Bovenstaande antwoord is juist. Al doen veel fruitstruikjes toch al iets het eerste jaar. Kruisbes, zwarte bes, honingbes... maar haast alle fruitstruikjes blijven kleiner dan de Jostabes, die dacht ik wel iets van 3 meter hoog werd? Dan is het logisch dat hij een wat langere aanloop nodig heeft.Ik heb vorige herfst ook een Jostabes aangeschaft, en die heeft ook nog niet gebloeid. Hij groeit wel goed, je kunt zien dat het een groot ding gaat worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts