Jane Doe Geplaatst: 11 november 2018 Geplaatst: 11 november 2018 De Zweedse Bloemen Kippen scharrelen nu in de kas, laatste beetje opruimen. Kas is leeg, dus kunnen ze mooi de insekten en zaden pikken en bemesten.De hennengroep zit in hok 1 met voliere en de hanengroep in hok 2, in het begin gingen 1 Zweedse BLomen Kip en Jersey Giant haan elkaar te lijf. Maar nadat de Bresse en Barbezieux hanen er bij zaten, ging het goed, de ZBK haan was ineens niet meer dominant en onderaan geen gedonder mee.Wie heeft nog meer s'winters kippen in de kas? Quote
Charly Geplaatst: 11 november 2018 Geplaatst: 11 november 2018 Yup. Hiero! Met inmiddels 7 grote Amrock kippen en een (niet zo potige) haan. Tomaten en paprika’s hebben het geweldig gedaan afgelopen jaar Quote wees bevriend met kleine dingen
Jane Doe Geplaatst: 12 november 2018 Auteur Geplaatst: 12 november 2018 Zouden wij de enige zijn Charly? Maken ze bij jou er ook zo een troep van, hier krabben ze alles los en overal kuilen van zandbaden. Natuurlijk het pad onder met zand gooien, zodat we weer wat te doen hebben. Quote
Charly Geplaatst: 13 november 2018 Geplaatst: 13 november 2018 Hi JaneDoe, Bedacht me in ene dat ik hier vorig jaar al een topic over geopend had. Maar dan niet onder 'Kas', maar onder 'bodem en bemesting'.Hiero: deep-bedding-deep-litter-methode-t23358.html Zeker maken ze een zooitje, maar dat vind ik niet erg. De gehele winter is de kas van hen, ik maak het paadje in het voorjaar wel weer es schoon. Oh en ik gooi dus bladeren en houtsnippers naar binnen, om te laten composteren.Wel schep ik de kas eerst een halve spade diep uit. Anders komt al die meuk tussen mijn glas en de kozijnen, en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik zal dat andere topic weer es gaan updaten. Want het is vorig jaar erg goed bevallen! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jane Doe Geplaatst: 14 november 2018 Auteur Geplaatst: 14 november 2018 Composteren doen de kips hier in de kippenweide Bij anderen topic heb ik ook wat geschreven, leuke topics over kippen aan het werk zetten! Quote
Jane Doe Geplaatst: 16 januari 2019 Auteur Geplaatst: 16 januari 2019 De Zweedse Bloemen kips zijn uit de kas en logeren, kas is schoongemaakt en bij klaar voor het moestuinseizoen. Alleen nog met compost aanvullen en dan kunnen de groentjes er in. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.