Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Anna's ruillijstje 21 april 2019


Anna3

Aanbevolen berichten

Een last-minutelijstje van mij.

Voor ingewijden, het is dit jaar maar weer eens mét. Tja..

 

LET OP: Ik ben er pas in de middag, ergens na half 2.

 

Aanbod:

 

Tomatenzaailingen:

Aurantiacum

Blush

Missouri Pink Love Apple

Mom's Paste

Oranje van Goeijenbier

Russian Persimmon (laat -> in kas)

San Marzano Gigante (laat -> in kas)

Siberische appeltomaat

 

Pepers- en paprika's:

Pap Buran

Pap Kapia

Pap Lipstick

Pap Orange Bell

Pap Yellow Bell

Pep Gorinitsch

Pep Cayenne Ring of Fire

 

Zaailingen die ik in de tuin vond en/of stekken:

- chocolademunt 21x

- Marokkaanse munt

- Egyptische ui

- Spaanse zuring: rumex scutatus Silver Shield 1x

- asters: hoge paarse, Pink Button (wit, met roze ja..) of aster dumosus Niobe (lage wit/roze)

- Gojibes

- Japanse Wijnbes

- smeerwortel (3-kleurig, laag)

- verbena bonariensis (ijzerhard)

 

Zaden (gekocht):

- Bladbiet Bulls Blood (bio)

- Rucola Wasabi

- ...

 

Overig:

- Perliet

 

Ik ben op zoek naar:

- nine star perennial

- roomse kervel

- yakon

- knolselderijplantjes

- koolplantjes

- witte narcissen

- witte (zuiverwit!) helleborus

- winterakonieten

- blauwe bes Liberty

- Planten voor thee of gedroogde zaken

- Gewichten om kaas te persen

- Lekkere inmaak

- Doe een leuk aanbod

 

-----------------------------------------------------------------------

Afspraken

Wie / geef / krijg

Jorieke/brood, geld, asters witte en paarse/vlees, roomse kervel, eieren, yakon, beauregard

Appelvrouw/zaad suikerwortel, verbena bonariensis, Oranje van Goeijenbier/knolselderij, bonte eeuwig moes, zaadjes blauwrandkapper, aubergine

Tanja65/stek Spaanse zuring, chocolademunt/Moringa

Angela/Siberische appeltomaat/Brown Turkey

Yuras/hoge potten/Solaris, tomaat Yana

Goldfish/ geld/ 2 kumquats, puntparika

Ciska/ tatsoi zaad, agastache?/plantjes bleekselderij, savooi, spitskool

Mylena/Perliet/koolrabiplantjes

Cupcakeje/ /gedroogde theezaken, agastache

Claudy/mom's paste, smeerwortel, gojibes?, egyptische ui/polygonum orientale, sprite?, koolplantjes?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anna, lest best toch? En een leuk lijstje .ik heb wel belangstelling voor de stekjes van de spaanze zuring (gek op zuring, verzamel zo veel mogelijk soorten nu) en chocolademunt. Ik hoop dat je op mijn ruillijstje ook iets van jouw gading kunt vinden zodat we kunnen ruilen. Je vindt het hier:

https://www.moestuinforum.nl/tanja-s-mtfd-lijstje-voorjaar-2019-t25105.html

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anna je krijgt van mij knolselderij, bonte eeuwig moes, zaadjes blauwrandkapper en een aubergine ( had de andere al vergeven aan Mellie) misschien twee dan krijg je nog een van mijn eerder gezaaiden, moet ff tellen.

Ik wil van jou graag een oranje van Goeijenbier en verbena bonariensis en de zaadjes van de suikerwortel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch weer met Anna dat is balen!

 

Als je toevallig een appeltomaat over hebt houd ik me aanbevolen, ik kende hem nog niet.

Staat er iets op mijn lijstje voor?

Ik ben aan het zaaien maar ik weet niet hoe dat er voor staat tegen de MTFD?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik die lage aster? En hoe hoog is hoog? Misschien wil ik die ook wel Ik heb al een hoge soort maar die valt elke keer wat uit elkaar tijdens/na het bloeien. maar als ik er een stel lagere planten omheen zet dan blijft het misschien wat mooier?

 

Ik ga mijn roomse kervel eens bekijken, denk dat er wel wat af kan. En de nine star kan ik voor je stekken, maar dan pas van de zomer ofzo. Zodat je hem op de najaars-dag mee kan nemen? Of als je hier sowieso dan een keer in de buurt bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal genoteerd!

 

Jorieke, die paarse kreeg ik 3 jaar terug van RobO, gratis meegekomen met de Lady in black. Die paarse hebben de zwarte dame weer verdrongen en ze zijn misschien nog ietsje hoger, 150cm? Heb de oude stengels pas net weggeknipt en het is een heel stuk lichter en kaler Ze vallen in elk geval niet uit elkaar hier. Of was dat omdat ik er een touw omheen had gebonden? Ze staan hier zo dicht bij het pad dat ik bij langslopen steeds onder de asterpluizen zat, misschien was het touw daar wel voor. Oh enne, laag is wel echt laag, 35 cm

Super van die roomse kervel! Nine star komt dan later wel

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou ik echt moeten hebben volgens jou? Heb je toevallig gedroogd driekleurig viooltje? Wat voor agastache heb jij?

 

 

Ik heb wel gedroogde driekleurig viooltjes, zet die in iedergeval op de lijst.

 

Ik denk dat ik de standaard astache heb, met die paarse bloemen stengels. Die is lekker in de thee in iedergeval.

 

Ik zelf vind citroen Melisse en citroen verbena heeel lekker. Maar die heb ik dus ook beide niet meer gedroogd de citroen verbena loopt net uit dus denk dat stekken niet lukt. Maar de citroen Melisse kan ik zonder problemen voor je stekken.

 

Verder gebruik ik veel calendula in de thee, wat zoethout vind ik ook wel lekker maar daar mee moet je oppassen net de bloeddruk.

 

En framboos en bramen blad komen wel in elke thee basis voor.

 

Ow en kamille natuurlijk niet vergeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gedroogde driekleurig viooltjes, zet die in iedergeval op de lijst.

Als je agastache zaailingen hebt, wil ik er wel een. Kijken wat het verschil is met mijn 'After Eight' Citroenverbena en -melisse heb ik, mocht je nog wat 'basis' hebben.. braamblad krijg ik niet voor elkaar, heb steeds roest erop. En de rupsen eten het blad van de frambozen kaal voor ik er erg in heb.

 

Ik wil wel perliet van jou. Is er iets op mijn ruillijst dat je gebruiken kunt?

Prima, ik zal even bij jou kijken.

 

Ik heb mijn pol roomse kervel opgegraven en doormidden gestoken. En de helft staat nu voor jou in pot.

Leuk, dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...