Jump to content

Gesp(l)uis in de tuin

Project

Recommended Posts

En vandaag ben ik er achter gekomen dat ik slachtoffer ben geworden van luis in de tuin, ik had een krop sla weggegeven en kreeg zojuist een berichtje dat het vol met luis zat. Ik ben direct de tuin ingedoken om te gaan controleren maar kan zelf geen luis vinden in de sla. Wel zie ik heel veel eitje's nu onder aan de stam en heb dan ook maar besloten dat eiwitten en sla goed zijn voor de kippen.

Ik ben inmiddels preventief de kasplanten gaan bespuiten omdat ik natuurlijk absoluut niet mijn tomaten en paprika's er onder wil hebben. Tja, dat is echt behoorlijk balen dat het ineens uit begint te breken, zag dus op bossen rondom mijn tuin alles vol met luis zitten en heb dat ook allemaal direct ingespoten.

Ook bij de buurman de tuin in gedoken en zag dat de planten die ik aan hem had gegeven vol zaten met luis. Dit is dus balen omdat alles om mijn tuin heen vol met luis zit. Ik had er tot op een paar dagen geleden geen last van en nu komt alles er onder te zitten.

Klaarblijkelijk is het dus echt een plaag als ik zo iedereen hier op het forum hoor, klopt het dat het dit jaar veel erger is dan andere jaren? Heeft dat met het klimaat te maken?

BQRT451938901560102778.JPG

Edit: 1 deel spiritus en drie delen water met een scheut afwasmiddel 7%ione oppervlakte zooi er in, 1 uur later alles morsdood. Spoot het boven in de kas waar 100 vliegen zaten en die vallen ook dood op de grond.