DLM Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 (edited) Gisteren perzikboompje (Champion) gekocht en nu beginnen we toch te twijfelen aan de staat. Er zitten kleine vlekjes op de vruchtjes en ze scheiden plakkerig spul (hars?) af. Ook vertonen sommige bladen gaatjes (zie afbeeldingen). Kan dit kwaad of is het onschuldig? We horen het graag. Edited June 13, 2019 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 ik denk hagelschotziekte, ik zou terug gaan naar de leverancieranders iig de zieke vruchten weghalenje kunt in het voorjaar spuiten met zwavel evt. maar dat geneest niks, werkt alleen preventief Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted June 14, 2019 Share Posted June 14, 2019 Zo te zien staat hij in een container. Dat is de plek waar een perzikboom NIET wil staan.De verzorging laat ook nog eens]meestal] wat steken vallen bij de meeste tuincentra, vooral in het groei seizoen. Dat er vruchten aan hangen verergerd de verzwakking van de boom alleen maar.Als ik de kwaliteit van de fruitbomen bij het gemiddelde tuincentra zie, denk ik: na de aankoop gelijk met het boompje naar de intensive care Jou aankoop ziet er niet slechter uit dan wat ik vaak tegen kom in tuincentra. Heb je al na gedacht over krulziekte bestrijding? Dus zo snel mogelijk vruchten eraf en uit de pot.! Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
DLM Posted June 19, 2019 Author Share Posted June 19, 2019 Dank voor het antwoorden. Had hem best nog een kans willen geven maar lijkt dat ie er niet best aan toe is dan. En bestrijdingsmiddelen gebruiken we liever niet. Dan gaat ie weer retour naar de kweker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts