Wemmies Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Hallo, Afgelopen jaar heb ik stekjes genomen van een aantal aardbeien planten. De stekjes groeien goed, ik heb ze in een grote bak met potgrond gezet. Nu krijgen de planten wel aardbeien, maar die zijn raar wit van binnen, iemand enig idee waar dit aan kan liggen? En dan het liefst ook nog of er iets abn te doen is, of dat ik de planten beter weg kan doen en nieuwe kan gaan aanschaffen. Groeten, Jarno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Bijzonder en vast niet eetbaar? Over welk ras heb je het? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reifuan Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Dat is een bosaardbei (Fragaria vesca), die zijn altijd wit van binnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemmies Posted June 26, 2019 Author Share Posted June 26, 2019 Ja inderdaad bijzonder, kon op Google ook niets vinden hierover. Geen idee welk ras het is, de stekken komen van ondertussen vier jaar oude plantjes die we op onze housewarming hadden gekregen. Die planten geven nog wel normale aardbeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemmies Posted June 26, 2019 Author Share Posted June 26, 2019 Dat is een bosaardbei (Fragaria vesca), die zijn altijd wit van binnen. Die heb ik ergens anders in de tuin als bodembedekker groeien. Maar de stekken heb ik van planten met "normale" aardbeien genomen uit 3 verschillende bloempotten. Kan daar ergens iets gekruist hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reifuan Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Bosaardbeien kruisen niet met de 'gewone' aardbeien. Heb je misschien een foto van de hele plant? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemmies Posted June 26, 2019 Author Share Posted June 26, 2019 Hier wat foto's Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reifuan Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Ja, dat zijn bosaardbeien, dat ze er niet hetzelfde uitzien als je andere bosaardbeien is omdat deze een gecultiveerde variëteit met grotere vruchten zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted June 26, 2019 Share Posted June 26, 2019 Zie je dat aan het vruchtje, Reifuan? Hoe zie je dat zo snel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wemmies Posted June 26, 2019 Author Share Posted June 26, 2019 Ah ok, bedankt voor het meekijken en denken. Ik zal eens nieuwe planten gaan aanschaffen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts