Tanja65 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Ook ik heb vandaag de zomerprei gezaaid. Hij staat warm tot de prei ontkiemt, en dan gaat hij naar een koud mini-kasje. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Moet prei koud staan na het ontkiemen? Dat zal dan ook wel voor uien gelden? Kan dat gewoon op kamer temperatuur, of is dat nog te warm? Quote
Tanja65 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari (aangepast) Mij staat bij dat de prei inderdaad koud(er) moet na het ontkiemen, maar geen nachtvorst als ze net opkomen. Dus dan haal ik ze eventueel nog wel even een nachtje naar binnen. Maar laat ze eerst maar opkomen. Voor uien weet ik niet, eerlijk gezegd nog niet echt mee geexperimenteerd. Er zijn vast anderen die het wel weten. Ik ga wel alvast wat bosuitjes voorzaaien, net als de prei binnen ontkiemen en buiten (kasje) wat laten groeien voor ik ze plant. Maar een keer een paar bij elkaar in een bakje (wcrolletje) proberen, en dan tussen de aardbeien planten. Ik hoop dit jaar er aan te denken ze tegelmatig te zaaien! 26 januari aangepast door Tanja65 1 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari De preien en uien staan wel onder een grow light, maar moeten/kunnen ze voor het ontkiemen ook op een warmtematje? Ik heb dat vorig jaar eigenlijk wel gedaan en toen deden ze het goed, maar nu begin ik te twijfelen. Quote
acpronk Geplaatst: 28 januari Geplaatst: 28 januari Een mede tuinder op ons complex zaait ze in januari altijd in de koude kas, en dan later uitplanten. Heeft altijd mooie uien einde seizoen. Dus zo veel warmte hebben ze niet nodig. 2 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.