Geplaatst: 29 januari29 Jan @Dahli en @Petrasmoestuin, het lijkt er op dat ook temperaturen rond 4 graden voor de chayote al te koud zijn. Want wij hebben alle drie schuur problemen gehad, zonder vorst. Weer wat geleerd. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 29 januari29 Jan 4 minuten geleden, Tanja65 zei:Want wij hebben alle drie schuur problemen gehad,Ik weet niet helemaal zeker of dat bij mij het geval was. Op het moment namelijk dat het ‘s nachts echt behoorlijk ging vriezen, heb ik het doosje voor de zekerheid een goede week in de kelder gelegd. Daar komt het zeker niet onder de 10 - 12 graden. Maar ook niet warmer. Toen de nachttemp weer wat omhoog ging, weer terug in de schuur gezet. Zo’n week geleden. Misschien dat die wisseling niet goed is geweest. De andere is gelukkig nog puntgaaf. Het liefst zou ik die voor de zekerheid laten uitlopen (als dat lukt), maar ik heb geen zin in een plant van 1,5 meter binnen 😉.
Geplaatst: 29 januari29 Jan Die van mij zijn eind oktober samen afgeleverd,op dezelfde plaats weggelegd en het valt op dat de stekelige het beter doet dan de gladde.De gladde heb ik al 2 jaar geen geluk mee gehad,misschien 3de keer goede keer?Die begint nu pas wat uit te lopen,terwijl de stekelige al veel verder staat.
Geplaatst: 29 januari29 Jan Mooi om te zien @Bernaar . Onder wat voor omstandigheden heb je ze tot nu toe bewaard als ik vragen mag? Ik vermoed wat warmer als ze nu al uitlopen.
Geplaatst: 29 januari29 Jan Ik heb ze gewoon in een kastje gelegd in m'n onverwarmd werkhok, @Dahli.Daar hebben ze tot vandaag gelegen,zélfs tijdens het winterweer maar ook tijdens de iets warmere dagen.De weersvoorspelling voor mijn regio geeft vanaf zaterdag 8 tot 10° overdag,dus heb ik ze nu in de ijskast gelegd.
Geplaatst: 29 januari29 Jan 37 minuten geleden, Bernaar zei:in de ijskastIn mijn koelkast is het niet veel warmer, die staat op 5 graden. Dus wat is wijsheid. Beter in de koelkast? 29 januari29 Jan aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 29 januari29 Jan 12 minutes ago, Petrasmoestuin said:Dus wat is wijsheid. Beter in de koelkast?Zeg jij het maar.....😁Die kieming is er wss gekomen doordat we hier een paar dagen hogere temperaturen haalden na de winterprik alvorens het terug wat kouder werd.Dus ik ga de chayote's op 5° houden in plaats ze de kans te geven om verder uit te lopen bij 10° vanaf zaterdag...
Geplaatst: 29 januari29 Jan 2 uren geleden, Bernaar zei:10° vanaf zaterdag...Ja bij jou is het erg wisselend. Hier voorspellen ze de hele week t/m woensdag overdags 0 en 1 graad, 1 dag 2 graad en 's nachts 0 tot -04.Zo is het al de hele maand. Dus ik laat ze nog maar even liggen.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Ok, het loopt tegen eind februari aan. Mijn overwinterende vrucht ligt er nog steeds fris bij in een doosje in de schuur. Geen enkel teken van ontspruiting nog. Eigenlijk zou ik de vrucht nu naar binnen willen halen en op een schotel in een vensterbank leggen.Wat is wijsheid: op kamertemperatuur of in een koele (15 graden max) slaapkamer. Ik lees beide opties in dit topic (warmer en koeler).Het duurt wel even voordat hij gaat spruiten begreep ik en dat zou prima zijn omdat ik geen meterslange plant in huis wil. Kan iemand mij misschien helpen met wat te doen?
Geplaatst: 23 februari23 Feb De stekelige is hier zelfs in de ijskast nog een beetje verder uitgelopen,terwijl de gladde helemaal stilgevallen is.Als die ene van jou die overbleef ook een stekelige is,kan je misschien 1st de slaapkamer eens proberen.Doet ie daar niks,kan je'm nog altijd warmer zetten.
Geplaatst: 23 februari23 Feb Het is inderdaad een stekelige @Bernaar . Dan ga ik koel beginnen, dank voor de tip!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.