Ga naar inhoud

Vijg, wat te doen met de niet rijpe vruchten in april?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik wil graag advies. Ik heb een vijgenboompje. Ik heb vorig jaar voor het eerst heel veel vijgen eraan gehad en in het najaar heel veel niet rijpe harde groene vijgen. Ik heb er een aantal afgehaald maar heel veel zitten er nu, april, nog aan. Wat moet ik met deze vijgen doen. Ik denk dat deze vijgen niet meer rijp kunnen worden maar kan ik ze er nog af halen of is dat geen goed plan? Ik hoor graag van iemand wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Een foto zegt meer.

Als de vruchten er nog goed uitzien (niet vergeeld) dan zou ik ze laten hangen. wie weet groeien ze nog uit tot rijpe vruchten.

Mocht je aan het einde van het vijgenseizoen wederom veel onrijpe vruchten hebben, dan kun je daar ook een chutney van maken. 

Welke vijgensoort heb je? Draagt die 1x of 2x per jaar?

Geplaatst:

Nu ben ik heel nieuwsgierig, naar je lelijke vijgenboom. En vooral naar foto's van het blad en een rijpe vijg. Je kan de vijgenboom ook snoeien, dan kun je er meer model in krijgen ook.

Foto's toevoegen gaat makkelijk. Je zult eerst de foto's op je pc / telefoon (hangt ervanaf waarmee je hier je berichten post) moeten zetten. Dan klik je linksonder het berichtvenster op Drag files here to attach or choose files... Op Choose files drukken en dan kies je van je harde schijf een foto. Dan met je muis in de foto gaan staan, dan verschijnt er linksonder in de foto een + en daar druk je dan op. Dan staat de foto in het bericht. Dat laatste hoef je niet te doen, maar met meerdere foto's is dat wel handig. Succes!

Geplaatst:

Hoi, ik doe het met mijn telefoon en op mijn telefoon staat niets van draf files oid. Wel via URL masr daar kan ik niets mee.  Als ik druk op "bestanden kiezen" doet hij niets 😕

Geplaatst:

Echt laten hangen! Mijn buren hebben een mooie vijg. Die draagt nu sinds twee/drie jaar. Ze hebben er talloze vijgen aan hangen van vorige zomer. Die zijn namelijk allemaal weer volgelopen toen de zon weer ging schijnen. 

ik zie het nu ook weer gebeuren. De ‘oude’ vijgen vullen zich nu alweer, zelfs voordat de eerste bladeren volledig ontwikkeld zijn! Fantastisch. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...