Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een aantal kolen (spitskool, rode kool, bloemkool) voorgekweekt en vorige week buiten in de moestuin geplant. Na een paar dagen ( het was erg warm) kwamen er witte plekken op het blad van de plantjes nu beginnen de bovenligende bladeren er ook last van te krijgen. De grond bestaat voornamelijk uit zware kleigrond en compost. Heb twee weken voor het uitplanten culterra uitgestrooid. Weet iemand wat dit is, wat eraan te doen, misschien moeten ze aan de grond wennen of zijn ze verlorenen? Misschien is het meeldauw?

Er hangt een fijnmazig insectengaas boven. 0.8 x 0.8. 

Bij voorbaat dank,

JT

kool.jpg

Geplaatst:

Zou kunnen dat dat niet genoeg is gebeurd. Juist toen het erg warm was heb ik ze naar de tuin gebracht. Misschien was de overgang iets te groot. Ze hebben daarvoor in een kleine kas gestaan bij matige temperaturen. Zal afwachten of het nog iets gaat worden. Komende week word het niet zo warm. Ben benieuwd. Bedankt voor je reactie.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Die komkommer heb ik in de voorkweek staan. Ik ga ze morgen wel in de supermarkt halen. Misschien helpt dat. Goed idee.

Geplaatst: (aangepast)

Even zonder gekkigheid, dit zijn ze nu. Was wel even bang maar het is goed gekomen. Je had toch gelijk Patrijs.

IMG_20200421_075751464_HDR.jpg

aangepast door JT50
  • Like 1
Geplaatst:

Ze staan er mooi bij, bijna net zo mooi als bij mij. 😉

De eerste lichting ging hier wel goed maar de tweede lichting heeft ook een tik gehad van het zonnige schrale weer.

Ze laten een blaadje vallen maar ik geef ze maar wat extra water.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...