Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gedurfd. Hier worden de eerste 14 dagen ook geen nachtvorst voorspeld (minimumtemperatuur ongeveer 8 tot 10 graden), maar ik vind de weersvoorspellingen niet nauwkeurig. En vorig jaar was er vlak voor IJsheiligen nog flinke vorst. Zelf zou ik wachten tot begin mei, dan heb je meer zekerheid.

Geplaatst: (aangepast)

Temperaturen aan de grond kunnen wel 5°C kouder zijn dan de minimumtemperaturen die men opgeeft (die minima worden gemeten op 1 m boven een grasveld, onder thermometerhut). Op sommige plekken in mijn tuin, vriest het sneller aan de grond (lager gelegen, windluwe stukken hebben daar meer last van hier).
image.thumb.png.d68fc33bff9bbaf7e74a541192a74aa5.png
De bodemkundige dienst voorspelt hier voor maandag en dinsdag minima boven de 8 °C (bovenaan tabel), met toch kans op vriestemperaturen aan de grond (onderaan tabel). Vooral open nachten kunnen gevaarlijk zijn op dat vlak.

aangepast door Claudia69
Geplaatst:

Klopt wat Claudia zegt. Daarnaast zijn algemene voorspellingen niet altijd even nauwkeurig. En ik ben bang dat er vlak voor IJsheiligen nog een koude dip komt met nachtvorst. 

De temperatuursvoorspellingen zijn hier vergelijkbaar, maar het microklimaat is toch wat anders.

Ik zou mijn planten dolgraag willen uitplanten, maar durf dat nu echt nog niet aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...