Jeanne heijmans Geplaatst: 18 april 2020 Geplaatst: 18 april 2020 Ik heb een andere vraag. Mijn paprika planten zijn al afgehard. Het is hier in Frankrijk aardig weer.nachtvorst komt de eerste 14 dagen niet meer voor. Zou ik ze al buiten kunnen zetten? Quote
Flup Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Gedurfd. Hier worden de eerste 14 dagen ook geen nachtvorst voorspeld (minimumtemperatuur ongeveer 8 tot 10 graden), maar ik vind de weersvoorspellingen niet nauwkeurig. En vorig jaar was er vlak voor IJsheiligen nog flinke vorst. Zelf zou ik wachten tot begin mei, dan heb je meer zekerheid. Quote
rorror Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Gebied Vigeois heeft dit als tempraturen voor de komende 14dagen; Deze week 8-11 graden in de nacht. Volgende week 7-9 graden. Houdt er wel rekening mee, dat door koudere nachten de groeisnelheid verminderd wordt. Overleven doen ze het wel met die tempraturen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Claudia69 Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 (aangepast) Temperaturen aan de grond kunnen wel 5°C kouder zijn dan de minimumtemperaturen die men opgeeft (die minima worden gemeten op 1 m boven een grasveld, onder thermometerhut). Op sommige plekken in mijn tuin, vriest het sneller aan de grond (lager gelegen, windluwe stukken hebben daar meer last van hier). De bodemkundige dienst voorspelt hier voor maandag en dinsdag minima boven de 8 °C (bovenaan tabel), met toch kans op vriestemperaturen aan de grond (onderaan tabel). Vooral open nachten kunnen gevaarlijk zijn op dat vlak. 19 april 2020 aangepast door Claudia69 Quote
Flup Geplaatst: 19 april 2020 Geplaatst: 19 april 2020 Klopt wat Claudia zegt. Daarnaast zijn algemene voorspellingen niet altijd even nauwkeurig. En ik ben bang dat er vlak voor IJsheiligen nog een koude dip komt met nachtvorst. De temperatuursvoorspellingen zijn hier vergelijkbaar, maar het microklimaat is toch wat anders. Ik zou mijn planten dolgraag willen uitplanten, maar durf dat nu echt nog niet aan. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 19 april 2020 Auteur Geplaatst: 19 april 2020 Nee jullie hebben gelijk, ziet er nu aardig uit. Maar herinner me inderdaad vorig jaar nog vorst.dus geduld jeanne Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.